printlogo


بیش از ۵۰ درصد وسایل شهر بازی‌ها و زمین‌های بازی استاندارد اولیه ندارند
کد خبر: 34543
مدیر کل استاندارد استان با اشاره به فعالیت ۱۷ شهر بازی و ۲۲۵ زمین بازی در قم تصریح کرد: بیش از نیمی از تجهیزات این اماکن تفریحی، تاییدیه و استاندارد نهایی ندارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مدیر کل استاندارد استان امروز در نشست شورای استاندارد گفت: ۱۷ شهر بازی و ۲۲۵ زمین بازی در قم وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد وسایل بازی در این اماکن، مجوز اولیه استاندارد را ندارد.

مجید آوری فرد با بیان اینکه از ۲۶۷ وسیله بازی در زمین‌های بازی وجود دارد افزود: از این تعداد ۴۵ وسیله دارای مجوز معتبر، ۷۹ وسیله دارای مجوز اولیه که وقت اعتبار آن سپری شده و ۱۴۳ وسیله هم مجوز اولیه ندارد.

وی از شهرداری خواست نسبت به ایمن سازی و اخذ مجوز‌های لازم استاندارد برای تجهیزات این اماکن اهتمام بیشتری داشته باشد.

مدیر کل استاندارد استان وضعیت استاندارد زمین‌های بازی شهر‌های تابعه و روستا‌های استان را بسیار ضعیف خواند و گفت: ۶۱ روستا دارای زمین بازی است که این زمین‌ها دارای ۲۸۲ مورد تجهیز هستند و عمدتا فلزی است که باید جمع آوری شود.

آوری فرد همچنین با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار آسانسور در شهر قم گفت: وضعیت استاندارد اولیه این آسانسور‌ها مطلوب است.

وی در عین حال دریافت استاندارد ادواری آسانسور را ضروری خواند وگفت: متاسفانه بیشتر این آسانسور‌ها استاندارد ادواری ندارند که در برخی موارد اتفاقات ناگواری را در پی دارد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار هم در این نشست، فرهنگ سازی را در استقبال شهروندان از استاندارد سازی آسانسور‌ها تاثیر گذار خواند و گفت: آمار حوادث در آسانسور‌ها باید در رسانه‌ها مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی و فنی بویژه در ساختمان سازی بر انجام نظارت جدی در این حوزه تاکید کرد.

 


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34543