printlogo


رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم مطرح کرد؛
جرایم نیروهای مسلح عمدتا غیر عمد و ناچیز است/ نیروهای مسلح ایران پرچمدان مبارزه با مواد مخدر هستند
کد خبر: 34575
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ایران کمترین جرم را نسبت به نیروهای مسلح دیگر کشورها دارند گفت: عمده جرایم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غیر عمدی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین محسن کرمی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه قضایی نیروهای مسلح تنها مجموعه ای است که بر اساس قانون تشکیل شده است نیروهای مسلح در کشور ما یک ویژگی متفاوت با کل دنیا دارد و آن هم مکتبی بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است داشتن تفکر دینی و مذهبی و انقلابی علاوه بر آنچه که تحت عنوان وفاداری به میهن و کشور در نیروهای مسلح سایر کشورهای دنیا مطرح می شود است.

کرمی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر همین مکتبی بودن در یک جنگ نابرابر از نظر نیرو و امکانات یک حماسه رقم زدند اکنون هم همین راه توسط نیروهای مسلح ادامه دارد.

وی گفت: حوادثی که در نیروهای مسلح در کل دنیا رخ داده و رصد می شود در بسیاری از موارد حتی یک مصداق آن در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد بسیاری از جرایم نیروهای مسلح در دنیا در ایران نادر است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم تصریح کرد: درخشش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران محدود به دوران دفاع مقدس نبود یک نمونه آن جریان مقاومت است که قدرتمندترین ارتش دنیا را زمین گیر کردند پیروزی های جبهه های مقاومت به حساب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نوشته می شود نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همگی به صورت داوطلبانه در ماموریت ها شرکت می کنند و گاها تعداد داوطلب بسیار زیاد است و هیچ نیرویی نظامی  به اجبار به ماموریت ها اعزام نمی شود.

کرمی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنیا هستند همچنین عملکرد نیروهای مسلح در مبارزه با جرایم خشن از جمله حادثه اخیر سرقت صندوق امانات بانک ملی تهران که با سرعت سارقان دستگیر شدند که در مقایسه با سرقت های مشابه دنیا در کوتاهترین زمان و کمترین خسارت و بیشترین بازگشت اموال را داشت.

کرمی عنوان داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عرصه کمک رسانی و امداد در حوادث غیر مترقبه در عمران و آبادانی در درمان از جمله در ماجرای شیوع کردند اقدامات خوبی را انجام دادند، در اسکورت صادرات نفتی علی رقم تهدیدات از سوی قدرتمندترین ارتش دنیا برای محموله هایی که تحت نام ایران حرکت می کنند وجود دارند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عملکرد خوبی داشته است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم بیان داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است و برای در امان ماندن از آفات نیازمند به یک صیانت است و به گفته رهبر معظم انقلاب باید این نیرو توسط قوه مسیطره نظارت شود سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن حفظ جایگاه و احترام به نیروهای مسلح قاطعیت خود را در خصوص هرگونه انحراف و اشتباه دارد و با استقلال کامل و با رعایت موازین و تدابیر اجرای قانون را در دستور کار قرار می دهد.

کرمی خاطر نشان کرد:  سازمان قضایی نیروهای مسلح استان غیر از تشکیل پرونده یک جریان پرتلاش را در زمینه آگاه سازی نیروهای مسلح را مدیریت می کند و کارشناسان سازمان قضایی نیروهای مسلح با برنامه ریزی ها در ابتدای هر سال تمام یگان های مسلح را شناسایی کرده و با خود اظهاری یگان ها و با برنامه ریزی مرکز یک برنامه آموزشی جامع را در طول سال برای افزایش آگاهی هوشیاری و حفظ جایگاه و پیشگیری از جرم را اجرا می کند.

وی ادامه داد: برای افرادی که غیبت از خدمت دارند طرح بازگشت به سنگر اجرایی شده است و افرادی که به هر علت نتوانستند خدمت خود را انجام دهند در این طرح شرایط خوبی فراهم شده که خدمت سربازی خود را انجام دهند در ماه های اخیر مزایای مادی خوبی هم برای سربازان پیش بینی شده است و افراد زیادی نیز خود را معرفی کردند زیرا معرفی داوطلبانه به نفع غایب خواهد بود اما اگر فرار از غیبت منجر به دستگیری شود برابر قانون با وی برخورد می شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم ادامه داد: خود زنی در نیروهای مسلح بسیار ناچیز است و در مقایسه با نیروهای مسلح کشورهای دیگر حتی از یک درصد هم کمتر است و در موارد نادر هم که رخ می دهد عمدتا ناشی از عوامل بیرونی است و ربطی به مجموعه نیروهای مسلح ندارد.

کرمی با اشاره به اینکه جرایم نیروهای مسلح عمدتا غیر عمد است و افزایش جرایم را شاهد نیستم و نظارت گسترده ای وجود دارد گفت: بیش از ۷۰ درصد پرونده های ورودی به سازمان قضایی نیروهای مسلح در قم طی دو هفته بررسی و منجر به نتیجه می شود اما پرونده های پر اهمیت که نیازمند بررسی بیشتر است باعث طولانی تر شدن فرایند رسیدگی میشود.

وی افزود: تنها ۲۹ پرونده وجود دارد که بیش از ۶ ماه رسیدگی به آنها طول کشیده است در جرایمی که یک عضو نیروی مسلح مرتکب شود مجازات سخت تری نسبت به افراد غیرنظامی دارد. 
 
انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34575