printlogo


مدیر بخش درمان تامین اجتماعی قم مطرح کرد؛
۹۸ درصد نسخه های صادر شده استان قم الکترونیکی است/فعالیت 50پزشک متخصص در مراکز تامین اجتماعی قم
کد خبر: 34962
مدیر بخش درمان تامین اجتماعی قم با اشاره به اینکه ۹۸ درصد نسخه های صادر شده استان قم الکترونیکی است گفت: در مراکز ملکی بخش درمان تامین اجتماعی قم 50پزشک متخصص و 110 پزشک عمومی فعالیت می کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی محصل مدیر بخش درمان تامین اجتماعی استان قم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹۸ درصد نسخه های صادر شده در قم الکترونیک است، حمایت از فرزند آوری از سیاست های دولت یازدهم است به همین منظور ۷۷۷ پرونده نازایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی قم تشکیل شده و بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.


وی ادامه داد:  رایگان شدن تمام خدمات بیماران کرونایی از جمله برنامه های تامین اجتماعی بود  همچنین در راستای عدالت اجتماعی رایگان شدن خدمات درمانی بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در بیمارستان های دولتی نیز اجرایی شد.

محصل ادامه داد: در بخش اعتبار بخشی بیمارستان امام رضا علیه السلام رتبه یک اعتبار بخشی را در سطح کشور  به دست آورد همچنین  اورژانس بیمارستان امام رضا علیه السلام در بین اورژانس های تامین اجتماعی و قم رتبه یک را کسب کرد.

رییس بخش درمان تامین اجتماعی قم خاطر نشان کرد: بخش ان آی سی یو بیمارستان امام رضا علیه السلام توسعه می یابد که ۶ تخت به تخت های ان آی سی یو بیمارستان  های استان اضافه می شود.

وی با اشاره به راه اندازی ۴ اتاق ال دی آر در بیمارستان امام رضا علیه گفت: با راه اندازی این اتاق ها مادران باردار از بدو ورود به بیمارستان تا زمان ترخیص تمام خدمات را به صورت رایگان دریافت می کنند ، با توجه به خدمات خوب بیمارستان تامین اجتماعی قم این بیمارستان لوح دوستدار کودک و مادر را دریافت کرد.


محصل تصریح کرد: بیمارستان امام رضا علیه السلام در تمام دوران کرونا از اصلی ترین ها مراکز پذیرش بیماران کرونایی بود و سال گذشته  دو هزار بیمار کرونایی در بیمارستان پذیرش شدند و مرگ و میر بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان امام رضا علیه السلام زیر ده درصد بود که میانگین خوبی است.


رییس بخش درمان تامین اجتماعی قم ادامه داد: سال گذشته هشت میلیون بار مراجعه به مراکز ملکی بخش درمان تامین اجتماعی انجام شد که پنج میلیون و ۸۶۰ هزار  در درمان غیر مستقیم و دو میلیون ۲۰۰ هزار درمان مستقیم انجام شد.

وی عنوان داشت: ۶۸۴ میلیارد تومان در بخش درمان تامین اجتماعی قم هزینه شد که ۵۰۳ میلیارد تومان در درمان غیر مستقیم و ۱۸۴ میلیارد تومان در درمان مستقیم هزینه شد.

محصل تاکید کرد: در سه ماه نخست سال جاری شاهد افزایش ۲۰ درصدی به مراکز ملکی تامین اجتماعی بودیم، همچنین در سه ماه نخست سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا که برنامه ای برای افزایش خدمات دندانپزشکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی قم وجود ندارد؟ گفت: دندانپزشکی همیشه دغدغه بیمه شده گان بوده  است نوع خدمات در شورای عالی سلامت کشور تعیین می شود و سازمان تامین اجتماعی دخالتی در این زمینه ندارد اما یکی از برنامه های تامین اجتماعی گسترش این خدمات است با توجه به تفاوت تعرفه های آزاد خدمات دندانپزشکی و تامین اجتماعی تمایل دندانپزشکان برای حضور در مراکز ملکی تامین اجتماعی کم است.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34962