printlogo


اقدام قابل توجه دولت سیزدهم؛
بررسی میدانی مصوبات سفر رئیس جمهور به قم با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور + تصاویر
کد خبر: 34965
در اقدامی قابل توجه از دولت سیزدهم معاون اجرایی رئیس جمهور برای بررسی میدانی مصوبات سفر رئیس جمهور امروز به قم سفر کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  روزهای آغازین دیماه 1400 بود که آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفرهای استانی خود به استان قم سفر کردند، سفری که مصوبه های پرباری برای قم داشت.
بعد از 6 ماه از سفر رئیس جمهور امروز صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور به قم سفر کرد تا در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور قرار بگیرد.
آمادگی دولت برای تامین ارز مورد نیاز کارخانه تولید کننده چادر مشکی
 

سید صولت مرتضوی در ابتدای برنامه های خود  صبح امروز در محل احداث کارخانه تولید کننده چادر مشکی حضور یافت.
وی در این بازدید طی سخنانی اظهار داشت: دولت آمادگی دارد تا ارز مورد نیاز این کارخانه را تامین کند.
حسین زمانیمعاون اجرایی کارخانه نیز  با بیان اینکه برای احداث این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ تن اسکلت فلزی به‌کار خواهد رفت، خاطرنشان کرد: در این واحد تولیدی ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات نساجی در ۳۵ ردیف انواع چادر مشکی تولید خواهد کرد.
وی بیان داشت: ۱۸ میلیون متر مربع پارچه هر سال در این واحد تولید می‌شود که ۴۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده‌است.
نیازمند همکاری همه دستگاه ها برای تکمیل آزادراه شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم

سید صولت مرتضوی در ادامه برنامه های خود از طرح آزادراه شهید حاج قاسم سلیمانی بازدید کرد.
وی در این بازدید طی سخنانی اظهار داشت: برای این که پروژه های عمرانی به نتیجه برسد نیاز است که مسئولان پیگیرهای لازم را داشته باشند.
مرتضوی با تاکید براستفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نگاه مثبت و حمایت گرایانه‌ای از این گونه طرح‌های عمرانی دارد.
وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی به خصوص دو بانک ملی و مسکن در کنار سرمایه گذار باید با جدیت تکمیل و بهره‌برداری از طرح آزاد راه شهید حاج قاسم سلیمانی را دنبال کنند.
تامین واگن های متروی قم در دستور کار است

یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به قم تکمیل و راه اندازی مترو قم بود که از همین رو باید از این پروژه یکی دیگر از برنامه های معاون اجرایی رئیس جمهور بود.
سید صولت مرتضوی در  این بازدید اظهار داشت: یکی از راه‌های تامین واگن قطار شهری قم، خرید یا اجاره دو رام از تهران است که بستر این کار کاملا فراهم می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: امکان تامین واگن قطار شهری از محل تهاتر نفت نیز وجود دارد و مقدمات خرید چند رام قطار از یکی از کشورها انجام گرفته است.
معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: همچنین امکان و ظرفیت استفاده از دو رام قطار شهری خط دو مشهد نیز در خط یک متروی قم در قالب خرید یا اجاره فراهم است.

مهمترین برنامه دولت مقصد بازید بعدی معاون رئیس جمهور


معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای خود از طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان قم بازدید کرد.
وی در این بازدید طی سخنانی بیان داشت: در خصوص اقساط طرح نهضت ملی مسکن هم تلاش می شود تا زمینه ای ایجاد شود تا اقشار ضعیف بتوانند بصورت معمول آن را پرداخت کنند.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای متقاضیان مسکن در قم زمین مورد نیاز تامین خواهد شد.
مرتضوی اضافه کرد: هم اکنون برای ۵۰ درصد از متقاضیان قمی زمین تامین شده و برای بقیه آنها نیز اراضی مورد نیاز پیش بینی شده است.
معاون اجرایی رییس جمهور ابراز داشت: در استان قم حدود ۹۰ هزار نفر واجد الشرایط اولیه طرح نهضت ملی مسکن شناخته شده اند.
مرتضوی خاطرنشان کرد: با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری در شهرک پردیسان به محدوده شهری قم مشکلی از نظر تامین زمین وجود نخواهد داشت.

فضای سبز شهری جایگزین ریل های متروکه


مرتضوی در ادامه دیدارهای خود با آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و نماینده ولی فقیه در قم دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهر قم اظهار داشت: حدود ۱۵ کیلومتر ریل متروکه در قم در حال جمع آوری است. 
وی بیان کرد: درقالب سال گذشته رییس جمهور به قم مصوبات و تصمیمات خوبی در حوزه‌های مختلف تصویب شده‌است و سال ۱۴۰۰، ۲۶ درصد بیشتر از  تعهدات انجام شده سفر رییس جمهور اعتبار به این استان اختصاص یافته‌است. 
مرتضوی اظهار داشت: راه اندازی کارخانه چادر مشکی با ظرفیت تولید سالانه ۱۸ ملیون متر مربع پارچه از طرح‌های شاخص استانی در قالب سرمایه گذاری ۳۲ میلیون دلاری است.
معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: با راه اندازی کارخانه چادر مشکی قم،  شهر کرد و اصفهان نیاز کشور بصورت کامل برطرف می‌شود. 

مرتضوی پیش از این دیدار به زیارت حرم کریمه اهل بیت(س) رفت.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/34965