printlogo


نگرانی در مورد همه‌گیری کرونا اقتصاد چین را کوچک کرده است
کد خبر: 35087
مشکلات همه‌گیری کرونا در چین، قیمت بالای کالاها و بالا گرفتن خطر رکود تورمی در سراسر جهان باعث کند شدن روند رشد اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از راشاتودی، روند رشد اقتصاد چین در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی کند شده و بدترین عملکرد فصلی خود را از آغاز 2020 ثبت کرده است، یعنی از زمانی‌که در اوج همه‌گیری کرونا متوقف‌شده بود.

طبق اطلاعات اداره ملی آمار چین، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه منتهی به 30 ژوئن نسبت‌به زمان مشابه در سال گذشته 0.4 درصد رشد داشت. این رقم نسبت‌به سه‌ماهه اول 2.6 درصد کاهش یافته بود.

اقتصاد چین در نیمه اول سال جاری میلادی 2.5 درصد رشد کرد، یعنی بسیار پائین‌تر از هدف رشد 5.5 درصدی پکن برای 2022. دولت چین در روز جمعه قبول کرد رسیدن به این هدف در ماه‌های آینده بسیار سخت خواهد بود.

سخنگوی اداره آمار چین اعلام کرد علاوه‌بر مشکلات همه‌گیری کرونا در داخل، قیمت بالای کالاها در دنیا و بالا گرفتن خطر رکود تورمی در سراسر جهان بر اقتصاد چین تاثیر می‌گذارد و رسیدن به این هدف را سخت می‌کند.

کاهش تولید ناخالص داخلی چین در بحبوحه سیاست کرونای صفر این کشور به‌خاطر شیوع دوباره این ویروس در سراسر کشور اتفاق افتاده‌است.

پکن از ماه مارس چندین شهر از جمله قطب مالی شانگهای را قرنطینه کرد. این اقدامات محدودکننده فعالیت مصرف‌کنندگان را کاهش داد، زنجیره‌های عرضه را مختل کرد و باعث بسته شدن بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کارخانه‌ها شد.

مقامات چین از آغاز ژوئن بسیاری از این محدودیت‌ها در چندین شهر بزرگ را به‌تدریج برداشته‌اند. انتظار می‌رود برداشته شدن این قرنطینه‌ها به رشد بیشتر اقتصاد در نیمه دوم سال جاری میلادی کمک کند.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35087