printlogo


مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق مطرح کرد؛
مأموریت خانه خلاقیت و نوآوری اشراق پذیرش تیم ایده های خلاق در حوزه فرهنگ است
کد خبر: 35332
مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق با اشاره به برپایی نمایشگاه تقاطع نوآوری در اصفهان،گفت: مأموریت خانه خلاقیت و نوآوری اشراق پذیرش تیم ایده های خلاق و نوآورانه در حوزه فرهنگ است و این ایده‌ها می‌توانند تبدیل به محصول فرهنگی نوآورانه شوند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی یک نهاد با ساختاری نوین است، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی از نهادهای شاخص  کشور و دارای اضلاع مختلفی نظیر آموزش، پژوهش، فرهنگی و هنری است.
وی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ سازی دینی تلاش می‌کند افزود: این دفتر در چندین استان دارای شعبه یا نمایندگی است و بخشی که اخیرا در دفتر تبلیغات اسلامی با عنوان مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق تاسیس شده است که با نام خانه خلاق و نوآوری اشراق شناخته می‌شود.
مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق اضافه کرد: مرکز این خانه در قم بوده و البته در استان‌های اصفهان، مشهد، شیراز و خوزستان دارای شعبه می باشد.
وی بیان داشت: مأموریت خانه خلاقیت و نوآوری اشراق پذیرش تیم ایده های خلاق و نوآورانه در حوزه فرهنگ است و این ایده‌ها می‌توانند تبدیل به محصول فرهنگی نوآورانه شوند.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی با بیان اینکه در خانه خلاق و نوآوری اشراق این ایده ها پذیرش و راهنمایی و منتورینگ خواهد شد گفت: این ایده ها در قالب شرکت خلاق وارد فضای کسب و کارهای فناورانه فرهنگی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 80 ایده پذیرش شده که 16 ایده تبدیل به شرکت خلاق شده و اعتبارنامه از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کردند که 10 شرکت نیز در نمایشگاه تقاطع نوآوری اصفهان حاضر شده اند.
مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق با اشاره به اینکه اعتبارنامه شرکت‌های خلاق مانند شرکت های دانش بنیان است گفت: سعی ما بر این است که با رونق بخشی به اکوسیستم نوآوری در کشور بتوانیم همانطور که مطالبه رهبر معظم انقلاب است، شرکت‌های خلاق را از نظر تعداد و به صورت کمی و کیفی توسعه دهیم تا بتوانند محصولات نوآورانه و خلاقانه ارائه کنند.
وی اظهارداشت: "خلاقانه، نوآورانه و تاب آوری" از شاخص های پذیرش ایده در خانه خلاق و نوآوری اشراق است و تاب آوری ایده به این معنا است که بتواند این ایده ها در قالب محصول خلاق و نوآورانه به جامعه ارائه شود و از محل درآمد این ایده بتواند توسعه پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین قطبی با اشاره به دریافت اعتبارنامه و مجوز خانه خلاق و نوآوری اشراق از معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: در سطح کشور خانه‌های خلاق یک شبکه و اکوسیستم خوب را در سطح کشور پدید آورده اند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم بتوانیم در آینده نزدیک پا به پای شرکت‌های دانش بنیان، در حوزه فناوری های فرهنگی محصولات و خدمات فرهنگی خود را ارائه کنیم.
لازم به ذکر است، نمایشگاه تقاطع نوآوری با حضور تیم هایی از خانه خلاق و نوآوری اشراق قم و خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان از ۲ تا ۶ مرداد ساعت ۸ تا ۱۳ در سالن اجتماعات گلستان شهدا اصفهان پذیرای عموم علاقه مندان است.
آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور استاندار اصفهان و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد و تاکنون چهره های برجسته حوزوی و کشوری از این نمایشگاه بازدید داشته اند.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35332