printlogo


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در گفتگو با قم فردا:
عمده آتش‌سوزی‌ها در شهرک‌های صنعتی در کارخانه‌های قدیمی است / رعایت اصول ایمنی استاندارد یکی از الزامات صدور مجوز است
کد خبر: 35343
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان این که رعایت اصول ایمنی استاندارد یکی از الزامات صدور مجوز است، گفت: عمده آتش‌سوزی‌ها در شهرک‌های صنعتی در کارخانه‌های قدیمی است.
روح‌الله ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اهمیت تولید و حمایت از واحدهای تولیدی اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در یک دهه اخیر، بیانات زیادی در خصوص موضوعات اقتصادی مطرح کرده‌اند و در این عرصه مهم، قطعاً شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیشران جبهه اقتصادی و مخاطبین این شعارها به شمار می‌روند.
وی به اهمیت صنایع کوچک در تحقق شعار سال اشاره کرد و بیان داشت:  صنایع کوچک نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی دارند و باید به‌طورجدی در زمینه کارآفرینی و اشتغال‌زایی مورد حمایت قرار بگیرند.
ابراهیمی به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان قم اشاره کرد و گفت: در شهرک‌های صنعتی عمده واحدها در زمره صنایع کوچک به شمار می‌روند و ازاین‌رو حمایت از این ظرفیت‌ها دارای اهمیت زیادی در حفظ اشتغال و رشد اقتصادی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: رشد ناخالص ملی در دنیا بیشتر معطوف به صنایع کوچک و متوسط است و در دنیا 60 درصد را شامل می‌شود، درحالی‌که در کشور ما حدود 15 درصد است و باید سیاست‌ها به این سمت برود که این میزان افزایش یابد و پیش‌بینی ما استفاده حداقل ۵۵ درصدی پساب بدون تصفیه ثانویه است.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا تعداد آتش‌سوزی‌های صورت‌گرفته در واحدهای تولیدی و صنعتی استان قم بالا است، ابراز داشت: عمده آتش‌سوزی‌های صورت‌گرفته در واحدهای قدیمی است که به هر علتی موضوعات و پیش‌بینی‌های ایمنی در آن‌ها لحاظ نشده است.
ابراهیمی تصریح کرد: در مجوزهایی که جدیدی که صادر می‌شود شرایط و مقررات استانداری برای رعایت ایمنی در نظر گرفته شده است که باید به‌صورت کامل رعایت شود.
ویتامین آب برای صنایع را نیز مهم برشمرد و گفت: اصلی‌ترین هدف ما تأمین آب از طریق پساب و چرخه بازیافت است و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.
ابراهیمی گفت: ما طرح کلانی داریم که تصفیه‌خانه قم را در مجاورت تصفیه‌خانه فاضلاب شهری قم با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان احداث کنیم و این طرح جزء پروژه‌های اولویت‌دار ماست و در نیمه دوم سال اجرایی می‌شود تا بتوانیم پساب را نیز تصفیه کرده و آب را به سمت شهرک ببریم.
وی تصریح کرد: تأمین برق نیز یکی از دغدغه‌هاست و در حوزه تأمین برق مشکلات و قطعی‌هایی داریم و امیدواریم بتوانیم با ایجاد واحدهای کم‌مصرف و به‌روزرسانی تجهیزات در این زمینه نیز تحولات خوبی در کاهش میزان مصرف داشته باشیم.
ابراهیمی بیان کرد: سال قبل 400 میلیارد تومان در زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی هزینه کرده‌ایم و امسال هدف‌گذاری ما 1000 میلیارد تومان است، قطعاً شرکت شهرک‌های صنعتی محل رجوع سرمایه‌گذاران و اولویت سرمایه‌گذاری در قم با صنایع پاک و کم‌مصرف و زودبازده است.


انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35343