printlogo


رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
فرهنگ جهاد و شهادت توانسته تمدن غرب را با بحران روبرو کند/جهادگران برای پیشرفت کشور در میدان فداکاری حاضر شدند
کد خبر: 35392
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه نرم افزار جهاد و شهادت برگرفته از فرهنگ عاشورا است، گفت: فرهنگ جهاد و شهادت توانسته تمدن غرب را با بحران روبرو کند چرا که جهادگران برای پیشرفت کشور در میدان فداکاری حاضر شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار غلامرضا سلیمانی عصر امروز در چهارمین یادواره ملی شهدای حرکت های جهادی که با عنوان جهادگران آسمانی در سالن همایش غدیر سازمان تبلیغات استان قم برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) در مقابل یک انحراف بزرگ که در صدر اسلام اتفاق افتاد قیام کرد.
وی ادامه داد: بنی امیه در دوره معاویه خلافت را مورثی کرده بود و خلافت را تبدیل به سلطنت کرده بود. سلطنتی از نوع سلطنت روم که این مسئله برای اسلام نوپا یک حادثه خطرناک محسوب می شد. امام حسین(ع) با اندک یاران خود در سال 61هجری قیام کردند تا برای همیشه تاریخ مسیر اسلام ناب را گم نکند و مسلمین بتوانند در هر دوره ای با سوار شدن بر این کشتی نجات مسیر اصلی را دریابند و در مسیر اسلام ناب حرکت کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر بود، گفت: این امر الهی محقق نمی شد مگر با تشکیل حکومت اسلامی؛ به همین دلیل است که عاشورا یک حادثه پیروز است و به تعبیر برخی از بزرگان یک شکست پیروزمندانه محسوب می شود.
وی اضافه کرد: ملت ایران افتخار دارند که با قدم گذاشتن در مسیر امام حسین(ع) در بازسازی عاشورا در زمان معاصر تداوم ببخشد. تشکیل جمهوری اسلامی ایران که به فرموده امام خمینی(ره)  یک موهبت بود که به ایران اهدا شد.
فرهنگ جهاد و شهادت برگرفته از نهضت عاشوراست
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه فرهنگ جهاد و شهادت برخواسته از نهضت امام حسین(ع) و عاشوراست، گفت: فرهنگ جهادوشهادت از آن دوران سینه به سینه به ما رسید تا در دوران معاصر جمهوری اسلامی محقق شد. هزاران نفر برای این حرکت خون خود را تقدیم کردند شهیدانی که هرکدام یک شخصیت بزرگ بودند.
وی اضافه کرد: فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه جهادی تنها این نبود که یک اتفاق استثنایی را در دوران معاصر رقم بزند بلکه این فرهنگ در مقابل تمدن غرب ایستاد.
فرهنگ جهاد و شهادت توانسته تمدن غرب را با بحران روبرو کند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: تمدن غرب با تکیه بر غارت های معنوی و مادی از جهان اسلام و دیگر کشورها شکل گرفت و از آن علیه جهان اسلام و بشریت استفاده کرد و وقایع بسیاری را نصیب جهان اسلام کرد.فرهنگ جهاد و شهادت توانست تمدن غرب را با یک بحران مواجه کند.
وی بیان کرد: امروز تمدن غرب به دوران پایان خود رسیده است.امروز غرب و تمدن غرب به لحاظ گفتمانی فاقد گفتمان است و  این اتفاق به برکت فرهنگ جهاد و شهادت رخ داده است.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه شهدای جهادگر یک الی دو دهه جلوتر از سایرین در میدان حاضر هستند، گفت:ما شاهد بودیم جوانانی با روحیه جهادی در میدان فداکاری برای تحقق آرمان ها ملت و اهداف انقلاب حاضر می شدند.
جهادگران برای پیشرفت کشور در میدان فداکاری حاضر شدند
وی افزود:برای بازیابی عظمت از دست رفته ملت ایران در دوران ستم شاهی در عصر حاضر و بعد از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس در میدان حاضر شدند. این جهاد گران برای کسب قله های پیشرفت در میدان فداکاری حاضر شدند که تعداد از این عزیزان در این مسیر هم شهید شدند.
شهدای جهادگر مشعل داران این کاروان هستند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه شهدای جهادگر مشعل داران این کاروان هستند، بیان کرد: اگر این جلسات هر ساله برگزار می شود به این دلیل است که هم ما خدمت گذاران ملت ایران و هم جوانان و هر کسی که مسئولیتی دارد بداند برای پیشرفت کشور و تحقق آرمان های ملت ایران زیر علم انقلاب اسلامی یک راه روشن به نام فرهنگ جهاد و شهادت پیش روی ما قرار دارد.
وی تصریح کرد: روحیه جهادی  که حرکت جهادی و تلاش های جهادی و مجاهدت از آن برگرفته خواهد شد یک نرم افزار مترقی و بدون مثل و مانند و یک نرم افزار برآمده از فرهنگ عاشورا نزد ملت ایران است که این نرم افزار می تواند ما را به اهداف و پیشرفت برساند.
نرم افزار جهاد و شهادت برگرفته از فرهنگ عاشورا است
سردار سلیمانی تاکید کرد: این نرم افزار توسط جهادگران در گام اول و گام دوم انقلاب  در دره های مختلف مشق شد. فرهنگ جهاد و شهادت کشور ما را در رتبه های بالایی از پیشرفت در جهان قرار داده است که از این عرصه ها می توانیم به تولید واکسن، فناوری نانو و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.
وی عنوان کرد: وقتی این مسائل را ریشه یابی می کنیم می بینیم که همه این پیشرفت ها و موفقیت ها در سایه فرهنگ جهاد و شهادت بدست آمده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در مقابل فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگ غربی قرار دارد، گفت: شاه بیت فرهنگ غربی این است که ما نمی توانیم و برخی هم بر این مسئله اشاره می کنند و می گویند که ما نمی توانیم چیزی بسازیم و حتی برخی از افراد خود باخته اذعان داشتند که باید از غرب مدیر وارد کنیم.
فرهنگ غرب هیچ آورده ای برای ملت ها نداشته است
وی گفت: فرهنگ غرب برای هیچ کدام از ملت های مسلمان و غیر مسلمان هیچ آورده ای نداشته است. آنها همیشه از روبرو به ملت ها خیانت می کنند و آرمان های آنها را کوچک می شمرندو مانع پیشرفت آنها می شوند.
سردار سلیمانی عنوان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت در مقابل فرهنگ غرب ایستاد و حقانیت و موفقیت آمیز بودن خود را اثبات کرد. همه این داشته از قبل خون شهدای مطهر بدست آمده است.
وی تاکید کرد: شهدای مدافع حرم در تامین امنیت برای کشورها و منطقه جان خود را فدا کردند و شهدای حرکت های جهادی در تکمیل الگوی ایرانی اسلامی و علوی و در راه تحقق آرمان های ملت ایران جان خود را فدا کردند. فرهنگ و روحیه جهادی به عنوان موفق ترین نرم افزار برای کسب قله های پیشرفت عمل خواهد کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: تلاشی که دشمن در فضای مجازی و رسانه های خاص خود دارد و این سرمایه گذاری ها و رفت و آمدهای نظام سلطه در منطقه نشان از موفقیت فرهنگ جهاد و شهادت و کشور ما و پیروزی در این مسیر برای کشور است.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35392