printlogo


مسئول واحد کانون مساجد استان قم مطرح کرد؛
افزایش حضور دختران قم در مساجد/ تربیت مربی تئاتر در مساجد قم
کد خبر: 35417
مسئول واحد کانون مساجد استان قم با اشاره به افزایش حضور دختران در مساجد و برنامه های کانون مساجد گفت: از ابتدای تابستان بیش از ۲۰ هزار بانوی قمی در فعالیت های تابستانی مساجد مشارکت کردند.
محدثه یاوری مسئول واحد خواهران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  اظهار داشت: کانون مساجد در طول سال فعال هستند اما در تابستان به دلیل اوقات فراغت بیشتر دانش آموزان این فعالیت ها به صورت چشمگیر افزایش پیدا می کند.

وی بیان داشت: از برگزاری کلاس های عمومی تا کلاس های تخصصی در مساجد و همچنین موضوعات مذهبی، هنری ، ورزشی ، فرهنگی و تفریحی در سنین کودکان،نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دستور کار است.

یاوری بیان داشت: پاسخ به سوالات و حتی شبهات دینی و مذهبی در حلقه های کانون مساجد با حضور مبلغان، کاملا تخصصی و صمیمانه پاسخ داده می شود ، برگزاری برنامه های آموزشی و تفریحی در کنار مسائل دینی عامل علاقه مندی کودکان ، نوجوانان و جوانان به مساجد می شود و خوشبختانه از ابتدای آغاز تعطیلات تابستانی بیش از ۲۰ هزار نفر از بانوان در طرح های کانون مساجد شرکت کردند که نیمی از آنان دختران دانش آموز بودند.


مسئول واحد خواهران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم تصریح کرد: برگزاری اردوهای درون شهری و برون شهری، سینما، پارک، برگزاری کلاس های هنری و کلاس های ورزشی در طول تابستان در  مساجد برگزار می شود.


وی گفت: برگزاری کلاس های تخصصی برای آموزش های هنری به صورتی برنامه ریزی شده که شرکت کنندگان بتوانند کسب و کار نیز راه اندازی کنند بانوان زیادی هستند که در دوره های کانون مساجد شرکت کردند و اکنون وارد بازار کار شده اند و در نمایشگاه هایی که در مساجد برگزار می کنیم محصولات تولیدی خانگی خود را به فروش می رسانند.

یاوری با بیان اینکه استقبال از برنامه های مساجد با محوریت نماز جماعت افزایش یافته است اضافه کرد: تربیت مربی از دیگر برنامه های مساجد توانمند است اکنون دوره های مربیگری تئاتر در بخش بانوان در حال برگزاری است زیرا مربیان تئاتری که فعالیتشان با فضای مسجد همخوانی داشته باشد بسیار کم است به همین خاطر تربیت مربی تئاتر اهمیت بالایی دارد، مربیانی که در مساجد تربیت می شوند مجددا به مساجد باز می گردند و دوره های تئاتر را برگزار می کنند.

مسئول واحد خواهران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم عنوان داشت:  گروه های تئاتر بخش خواهران کانون مساجد رتبه های کشوری نیز کسب کردند و در برنامه های مختلف استان قم نیز اجرا دارند.


وی تصریح کرد: گاهی گفته می شود که جوانان و دانش آموزان از مساجد فاصله گرفتند اما حقیقت این نیست استقبالی که ما شاهد هستیم فوق العاده بالا است زیرا مساجد تنها به مسئله نماز جماعت نمی پردازند بلکه همه جوانب نیازهای جوانان و نوجوانان و حتی بزرگسالان را نیز در نظر می گیرند، بعد از  اقامه نماز از فضای مساجد برای کلاس های هنری و ورزشی استفاده می شود.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35417