printlogo


عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:
یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر بود/ امروز بزرگترین معروف تقویت رهبری دینی در جامعه است
کد خبر: 35491
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) است، گفت: باید بزرگترین معروف که همان راه و آرمان های امام حسین(ع) که رهبری دینی است را تقویت کنیم تا در سایه آن همه ارزش ها الهی رواج پیدا کند.
آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) به اهداف مهم قیام عاشورای امام حسین(ع) اشاره کرد و  اظهار داشت: یکی از اهداف مهم نهضت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا مسئله امربه معروف و نهی از منکر است.
وی افزود: ما امروز باید از مکتب سیدالشهدا که مکتب امربه معروف و نهی از منکر است استفاده کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به یکی از اهداف نهضت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف نهضت امام حسین(ع) این است که زمینه ای فراهم شود تا وجود مقدس حجت الهی، فرزند رسول خدا و یادگار امیرالمومنین یعنی حسین ابن علی(ع) مدیریت و رهبری جامعه وامت اسلامی را برعهده بگیرد که اگر امام حسین(ع) به این واقعیت دست پیدا می کرد بساط شرک، کفر، نفاق، ظلم و بی عدالتی برچیده می شد.
وی اضافه کرد: در رأس همه معروف ها که اساس و پایه رواج همه ارزش هاست مسئله امامت و رهبری است یعنی عالی ترین معروف این است که یک انسان شایسته، آسمانی و الهی عهده دار اداره امور بشر و جامعه اسلامی باشد و متقابلاً یکی از زشت ترین منکرات که اساس و پایه رواج همه زشتی ها و ظلم ها و بی عدالتی هاست این است که یک ستمگرخائن بر سرنوشت یک جامعه اسلامی و امت اسلامی مسلط شود.
آیت الله حسینی خراسانی عنوان کرد: تمام تلاش امام حسین(ع) در نهضت این است که دست یک عنصر پلید، جبار، ظالم و ستمگری مثل یزید از بیت‌المال و جان مسلمین کوتاه شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر مسئله نماز، مبارزه با فساد مطرح است همه زیر مجموعه امامت است که اگر امامت برای شخصیتی مانند حسین ابن علی(ع) باشد همه ارزش ها در جامعه حاکم می شود.
وی تاکید کرد: باید بزرگترین معروف که همان راه و آرمان های امام حسین(ع) که رهبری دینی است را تقویت کنیم تا در سایه آن همه ارزش ها الهی رواج پیدا کند و همه ارزش های یزیدی و معاویه برچیده شود.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35491