printlogo


واکسیناسیون کرونا در محل هیات‌های مذهبی قم انجام می‌شود
کد خبر: 35506
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در بازدید از مرکز انجام واکسیناسیون هیات خادم الرضا(ع)، گفت: به‌موازات مراسم عزاداری دهه اول محرم با استقرار تیم‌های مرکز بهداشت واکسیناسیون کرونا در محل استقرار هیات‌های بزرگ و شاخص استان انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شرایط کرونایی و تعطیلی نسبی فعالیت‌های فرهنگی در سال‌های اخیر را دارای اثرات منفی روی روان مردم دانست و افزود: به‌محض اینکه با همت دولت مردمی انجام واکسیناسیون به‌صورت وسیع در سطح کشور انجام گرفت، شاهد بازگشت آرامش فرهنگی به جامعه بودیم.

وی با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شرکت‌کنندگان در مجالس عزاداری افزود: ما به‌موازات مراسم عزاداری دهه اول محرم و برحسب سیاست‌گذاری کلان ستاد ملی مقابله با کرونا که در همین هفته مطرح شد، برنامه‌ریزی نموده‌ایم تا تیم‌های مراکز بهداشت به هیآت مذهبی مراجعه نموده و واکسیناسیون را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: واکسیناسیون در شرایط کنونی و در یک ماه آینده برای ما بسیار مهم بوده و با توجه به فاصله‌ای زمانی دوز قبلی تزریق‌شده، لازم است همه افراد دُز یادآور را نیز تزریق کنند.

وی گفت: تمام مراکز جامع سلامت و بهداشتی آماده انجام واکسیناسیون بوده و ضمناً این بار ما در سطح هیآت مذهبی بزرگ و اماکنی که جمعیت‌های زیاد حضور دارند همچون هیات خادم الرضا(ع)، خدمت مردم استان قم آمده‌ایم و در روزهای جمعه نیز به بخش‌ها و شهرستان‌های اطراف قم می‌رویم تا واکسیناسیون در آن مناطق هم اجرایی شود.

مصری خاطرنشان کرد: در مراحل اول که کشور خودمان تولید واکسن را نداشت مجاب به واردات واکسن‌هایی با پلتفرم ویروس کشته‌شده از کشورهایی همچون چین شدیم؛ اما در حال حاضر که جمهوری اسلامی ایران با همت دانشمندان خودش توانسته است واکسن‌های نوترکیب و پروتئینی با اثربخشی بالا و کمترین عوارض همچون واکسن «نورا» را تولید کند، لازم است مردم عزیزمان به سمت تزریق آن‌ها بروند. واکسن‌های نوترکیب اثرگذاری طولانی‌مدتی نیز خواهند داشت.

در حال حاضر پنج مرکز درمان سرپایی کرونا در استان قم فعال می‌باشد که شامل مرکز امام خمینی در بلوار کریمی، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، امام حسن عسگری(ع) در شهرک امام حسن، پردیس در پردیسان و شهدا در خیابان انقلاب می‌باشد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35506