printlogo


مدیر عامل شرکت دانش بنیان در گفتگو با قم فردا مطرح کرد:
واردات و مالیات بر ارزش افزوده مهمترین مشکل تولید محصول/بومی سازی ردیاب و دزدگیر آنلاین خودرو در قم
کد خبر: 35535
مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه فن آوران ویدا رایان داده با اشاره به اینکه تاکنون هیچ حمایتی صورت نگرفته است، گفت: واردات کالای مشابه ، مالیات بر ارزش افزوده و بیمه از مهمترین مشکلات بر سر راه تولید محصولات این شرکت است و آمادگی داریم با شرکت های خودروسازی طرف قرارداد شویم.
 مسعود صفایی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه فن آوران ویدا رایان داده در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه این شرکت در زمینه تولید سیستم های امنیتی ضدسرقت در حال فعالیت است ، اظهار داشت: محصولات این شرکت  ردیاب ، ردیاب دزدگیر ، دزدگیر خودرو ، کیلیس استارتر و دزد گیر اماکن می باشد.
وی ادامه داد: در این شرکت تعدادی به صورت مستقیم مشغول بکار هستند و حدود 55 نفر هم به صورت غیر مستقیم با شرکت کار می کنند.
 مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه فن آوران ویدا رایان داده با اشاره به تولید انبوه این محصول، گفت: تاکنون برای تولید انبوه این محصول حمایتی صورت نگرفته است و البته اگر در این خصوص حمایتی از شرکت صورت بگیرد حداقل برای 50 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی اضافه کرد: محصول ردیاب دزدگیر رایان تفاوتش با دزدگیر تصویری خارجی این هست که دزدگیرهای تصویریی خارجی حداکثر 500 متر برد دارند ولی دزدگیر رایان محدودیت برد ندارد حتی اگر خودرو در شهر دیگر باشد پیام هشدار به صاحب خودرو ارسال می شود و مالک می تواند از راه دور موقعیت لحظه ای خودرو را کنترل و همچنین می تواند اقدام به  باز و بست کردن درب خودرو و خاموش کردن خودرو را انجام دهد.
صفایی با اشاره به قیمت این محصول گفت:  قیمت این محصول در بازار در حال حاضر با نصب آن 2850 هزار تومان است در حالی که قیمت دزدگیر های تصویری خارجی در بازار حدودا بین 5 تا 8 میلیون می باشد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون هیچ حمایت خاصی از شرکت صورت نگرفته است، گفت: یکی از مشکلات در این عرصه مسئله بیمه تامین اجتماعی است که باید در این زمینه برای شرکت های دانش بنیان تخفیفاتی در نظر گرفته شود.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات بر سر راه تولید و عرضه این محصول مالیات بر ارزش افزوده است؛ از سال گذشته ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، شامل محصولات دانش بنیان هم شده است که این مسئله حاشیه سود فروشنده را کاهش و قیمت خرید را افزایش می‌دهد.
صفایی تاکید کرد: یکی از کمک های دولت به شرکت‌های دانش بنیان این است که دولت حداقل جلوی واردات محصولات مشابه را بگیرد.
وی عنوان کرد: در محصولات مشابه خارجی این محصول، اطلاعات به سرورهای خارجی ارسال می شود که این مسئله می تواند یک مشکل امنیتی در آینده ایجاد کند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید 2هزار دستگاه در روز را داریم، گفت: این ظرفیت را داریم که با شرکت های خودروساز طرف قرار داد شویم و این محصول را به تولید انبوه برسانیم.
وی ابراز داشت: خدمات پس از فروش و پشتیبانی از این محصول به صورت تلفنی از 9صبح تا 10شب و اینترنتی انجام می شود.
صفایی در خاتمه عنوان کرد: در گام های بعدی در نظر داریم این محصول را به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان و عمان صادر کنیم.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35535