printlogo


حجت الاسلام زیبایی نژاد:
عمل صالح بدون ایمان سودی ندارد
کد خبر: 35599
استاد حوزه علمیه قم گفت: در طول روز صدها کار انجام می شود و در طول عمر هزاران کار انجام می شود نظام تربیتی اگر با حب امیر المومنین علیه السلام و اهل بیت نباشد فایده ای ندارد، هرکسی تحت ولایت کسی که مهر و امضای الهی ندارد وارد شود هرچه کار خیر هم انجام دهد برایش اثری ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا زیبایی نژاد در دومین شب مراسم هیئت هنر و رسانه طی سخنرانی اظهار داشت: آموزه های ما دینی است پس سبک تربیتی باید دینی باشد، متاسفانه نظام تربیتی ما متاثر از مدرسه خلافت شده است.


وی گفت: در کتب اخلاقی نیز آموزه های دینی است اما پراکنده است و نیاز به یک نخ تسبیح است که آموزه ها را به هم مرتبط کند و این ریسمان همان ایمان به اهل بیت از طریق توحید است.

زیبایی نژاد تاکید کرد:  همه همت شیطان این است که ایمان را از انسان ها بگیرد، ممکن است  اعمال صالح انجام هم انجام شود اما سودی برای انسان نداد زیرا عمل صالح بدون ایمان سودی ندارد.

خطیب حوزه ادامه داد: در زندگی، توحید ربوبی باید جاری باشد و از زمین غیر خدا خارج شد و وارد زمین خدا شد و بازیگر صحنه خدا شد، توحید ربوبی همان ولایت اهل بیت است افرادی که آینه تمام نمای الهی هستند، وقتی به خدا ایمان داشته باشیم وارد میدان ولایت اهل بیت می شویم.

وی بیان داشت: در طول روز صدها کار انجام می شود و در طول عمر هزاران کار انجام می شود نظام تربیتی اگر با حب امیر المومنین علیه السلام و اهل بیت نباشد فایده ای ندارد، هرکسی تحت ولایت کسی که مهر و امضای الهی ندارد وارد شود هرچه کار خیر هم انجام دهد برایش اثری ندارد.

زیبایی نژاد تاکید کرد: تبری و تولی اصل دین است که آثار زیادی دارد مفهوم بنیادین نظام معرفتی که هزاران آموزه دارد که باید برگرفته از ولایت اهل بیت باشد مانند بحث عدالت که باید بر اساس تعریف اسلام و اهل بیت مورد توجه قرار گیرد.

خطیب حوزه و دانشگاه ادامه داد: مفهوم آزادی که این روزها خیلی ها درگیر آن هستند در هژمونی نظام فرد گرایی مفهوم جدید برای آزادی تعریف می کند که انسان هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد اما اصل آزادی در دین وجود دارد که می خواهد آزادی واقعی را برای مردم به ارمغان بیاورد، نباید در تعریف آزادی ارزش های دینی را چارچوب تعریف کرد زیرا مغایر با آزادی است اما در دستگاه معرفتی دینی همه چیز از جمله آزادی رنگ خدا می گیرد و به معنای برداشتن موانع کمال ، سعادت و پیشرفت تعریف می شود.


وی عنوان داشت: دشمن به دنبال این است که نظام معرفتی ما را تغییر دهند ممکن است یک نظام آموزشی دینی باشد اما بر اساس اصول تربیتی دینی نباشد چون چراغ های هدایت را تغییر دادند مصیبت بزرگ این نظام آموزشی این است که چون خودش را پشت دین مخفی کرده امکان افشای آن وجود ندارد.

 
انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35599