printlogo


رئیس اتاق بازرگانی قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛
همه کارت های بازرگانی استان قم واقعی است/ جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی اولویت اتاق بازرگانی قم
کد خبر: 35980
رئیس اتاق بازرگانی قم با اشاره به اینکه بیش از ۹۳۰ کارت بازرگانی در قم صادر شده که همگی واقعی و فعال هستند گفت: احیای واحد های راکد و جلوگیری از تعطیلی واحدهایی که با مشکل اقتصادی مواجه هستند از اولویت‌های اتاق است.
ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری مسائل و مشکلات بخش های مختلف اقتصادی استان رصد شد تا در شورای گفتگو و ستاد تسهیل  مطرح شده و حمایت لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات واحد‌های اقتصادی به حوزه تسهیلات و بانک ها و دارایی بر می گردد گفت: جلسات متعدد و منظم در طول هر ماه برگزار می شود تا از تعطیلی واحد های و کارخانجات تولیدی جلوگیری شود ، در این جلسات تصمیمات خوبی نیز با حضور استاندار قم گرفته شده است.

 رییس اتاق بازرگانی قم در پاسخ به این سوال که امسال تعطیلی واحد های تولیدی در قم وجود نداشت؟ گفت: تعطیلی هایی وجود داشته اما در بسیاری از موارد جلوی تعطیلی بسیاری از واحدها با کمک اتاق بازرگانی و رایزنی های انجام شده گرفته شده است. 

خاکی تصریح کرد: رایزنی های با دارایی در خصوص برخی از واحد‌های تولیدی که رو به تعطیلی بودند انجام شد شرایط و تسهیلاتی برای این واحدها فراهم شد تا واحد‌های متوقف برای یکسال استراحت پرداخت بدهی ها و پنج سال تقسیط پرداخت بدهی ها داشته باشند تا بتوانند به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.
رئیس اتاق بازرگانی قم تاکید کرد: آموزش های مختلفی در اتاق بازرگانی به صورت هفتگی و ماهانه برگزار می شود در این کلاس ها اساتید مختلف آموزش های لازم و کاربردی را به کارگزاران ارائه می دهند او ادامه داد: برای بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود اتاق بازرگانی و دانشگاه های استان برای رشد آموزشی در بخش صنعت استان برنامه ریزی و اقدامات بسیاری انجام شده است که با بکارگیری نیروی جوان و خلاق دانشجو در دانشگاه‌ها این امر محقق شود ضمن آنکه حضور دانشجویان رشته های مرتبط با  صنعت در فضای کارخانه و تولید برای اجرای پروژه های دانشگاهی و همچنین اجرای پایان نامه ها و یا کارآموزی می‌تواند تعامل بین صنعت و دانشگاه را بیشتر کند من معتقد هستم اگر دانشگاه ها بتوانند دانشجویان علاقمند را به فضای تولید معرفی نمایند از سویی تجربه دانشجویان در واحدهای صنعتی میتواند علم آنها را عملیاتی کند و از سویی دیگر واحدهایی صنعتی در تعلیم نیروی کار ماهر پویاتر عمل میکنند اتاق بازرگانی قم تا کنون با امضاء 4 تفاهم نامه با دانشگاه های مختلف استان در حال گسترش این ارتباطات و عملیاتی نمودن آن است. به عقیده عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران: فراگیری تجارت بین الملل یکی از نیازهای اصلی بخش صنعت در کشور است و نیروی متخصص در امر بازرگانی یکی از نیازهای همیشگی واحدهای صنعتی بوده است و این زمانی محقق خواهد شد که دانشگاه‌ها از اساتید بین المللی و با تجربه بالا استفاده کنند تا نگاه دانشجویان را به سمت فروش و بازرگانی بین الملل سوق دهند. 

وی در پاسخ به این سوال که در چند سال گذشته چه تعداد واحد های راکد احیا شدند؟ بیان داشت: در سال‌های ۱۳۹۹ ، ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ با حمایت‌های لازم اتاق بازرگانی و همت سازمان صنعت معدن و تجارت استان تعداد ۱۵۳۹  یک هزار و پانصد و سی و نه نفر اشتغال  در احیای واحدهای راکد صنعتی ایجاد شده است.

خاکی اضافه کرد:  ۱۱۱ واحد راکد در بخش صنعت مجدداً به چرخه تولید بازگشتند و از این تعداد واحد میزان سرمایه لازم برای بازگشت این واحدها ۱.۱۶۱.۵٠٠  یک هزار و صد و شصت و یک میلیارد و پانصد میلیون تومان  تامین شده است.

رئیس اتاق بازرگانی قم با بیان اینکه صدور کارت بازرگانی در استان قم از عدد 931 کارت بازرگانی و عضویت در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی قم در حال افزایش است گفت: ۲۰ درصد این کارت ها در سال جاری صادر شده که برخی ها جدید و برخی ها تمدیدی بود تا کنون هیچ سو استفاده ای از کارت های بازرگانی صادر شده توسط اتاق بازرگانی قم گزارش نشده و همواره رصد توسط اتاق بازرگانی قم وجود دارد و همه کارت های صادر شده واقعی و در دست فعالان اقتصادی استان است.

خاکی عنوان داشت: بازرگانان قم نسبت به بازرگانان استان های دیگر چه در بخش تولیدی و  چه بخش صادرات و واردات فعال هستند و مشکلاتی که بعضاً در برخی استان های کشور اعلام می شود در قم وجود ندارد.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/35980