printlogo


مدیر شبکه نسیم:
اربعین بزرگترین اتفاق میدانی جهان است/رسانه ها دنبال تصاویر و قاب های جدید در اربعین باشند
کد خبر: 36095
مدیر شبکه نسیم با اشاره به اینکه سال به سال مغناطیس اربعین مردم بیشتری از جهان را دور هم جمع خواهد کرد، گفت: اربعین بزرگترین اتفاق میدانی جهان است که باید از این ظرفیت بیشترین استفاده را داشته باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر محمدرضا خوشرو در کارگاه انتقال تجربیات اربعین که در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان قم برگزار شد اظهار داشت: امسال با وجود تمام سختی ها و شرایط سیاسی و آب و هوایی کشور عراق و وجود بیماری کرونا و بیماری های دیگر اربعین باشکوه برگزارخواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از مسائل و مشکلاتی که در این سفر وجود دارد گرمای عراق است. البته این گرما را زائران امام حسین(ع) در نظر ندارند و توجهی به آن ندارند اما باید تدابیر و برنامه هایی برای این مسئله انجام شود.
مدیر شبکه نسیم با اشاره به دیگر شرایط ایران و عراق، گفت: در شرایط امروز عراق دولت مستقر ضعف های زیادی دارد و نخست وزیر انتخاب نشده است و شرایط خاصی حاکم است. تجمعات در چند ماه گذشته رخ داده و چند روز گذشته هم شاهد این تجمعات بودیم که زائران باید مراقبت برخی اقدامات باشند.
وی افزود: امسال اولین سالی است که بدون سرداران مقاومت سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس مراسم اربعین برگزار خواهدشد. این دو بزگوار در سال های قبل از ماه ها قبل شروع به برنامه ریزی می کردند البته این برنامه در حال حاضر هم برگزار می شود تا این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود.
خوشرو با اشاره به اینکه مراسم اربعین یکی مراسم فرهنگی است، گفت: باید به این تجمع عظیم یک نگاه درست رسانه ای داشته باشیم باید از این ظرفیت و شور و هیجان  بهترین استفاده را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: رسانه ها باید در این ایام روی مثبت سکه را هم ببینند تا بتوانیم دهان برخی ها که در تلاش برای ایجاد دوقطبی بین زیارت و سیاحت هستند را ببندند.
رئیس حوزه رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین با اشاره به برخی خط مشی های مهم رسانه ای گفت: مردم باید ترغیب شوند تا از واکسن استفاده کنند تا سلامتی خود زائران حفظ شود همچنین باید از شکل گیری برخی دوقطبی ها جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: برخی از محورهای فرمایشات و نکات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف دوباره اعلام شود.
خوشرو با اشاره به اینکه باید از این اتفاق بزرگ و فرصت مهم باید بهترین استفاده را کرد، گفت: برخی از رسانه ها این عظمت بزرگ را به سفره های رنگی محدود کرده اند هر چند همان هم بسیار عالی است در حالی که باید برکات معنوی و بسیار از مسائل خوب دیگر هم منعکس شود. باید شروع رسانه ای فردی در سال 1401 با سال 1394 که این حرکت عظیم شروع شد متفاوت باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید رسانه ها دنبال تصاویر و قاب های جدید باشند. یکی از سیاست های رسانه، مدیریت انتظارات زائر است. زائر باید بداند این صبر نیاز است و اذیت شدن و انتظار کشیدن در مسیر اربعین طبیعی است.
مدیر شبکه نسیم ادامه داد: در حیفای اسرائیل یک اندیشکده اربعین وجود دارد که بر روی این اتفاق در حال پژوهش و تحلیل هستند. این بزرگترین اتفاق میدانی است. جام جهانی یک اتفاق بزرگ در دنیا است اما تعداد کنشگر آن نسبت به مراسم اربعین کمتر است. اربعین بزرگترین اتفاق میدانی جهان است که در حال وقوع می باشد. اما از نظر رسانه ای به اندازه این بزرگی نیست که این کم کاری رسانه ها را نشان می دهد.
وی با اشاره به اقدامات رسانه های معاند در مقابل اتفاق اربعین، گفت: آنها چندین اقدامات در مقابل اخبار و رخداد اربعین انجام می دهند. ابتدا اربعین را بایکوت رسانه ای می کند این اتفاق بزرگ را  که 90 درصد رسانه های جهان این کار را انجام می دهند بایکوت می کنند و یا اینکه این مراسم را تحریف می کند و آن چیزی هست را چیز دیگیر به مردم نشان می دهند.
خوشرو تاکید کرد: ارزش خبری اربعین شناخت امام حسین(ع) در دنیا است که هیچ کسی نمی تواند آن را بایکوت کند. سال به سال مغناطیس اربعین مردم بیشتری از جهان را دور هم جمع خواهد کرد.


حسین حیدری
انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36095