printlogo


کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با قم فردا مطرح کرد:
نشر فرهنگ اسلام و انقلاب در مسیر اربعین/ادای نذر و احسان فرهنگی در راهپیمایی اربعین
کد خبر: 36277
کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای ادای نذر و احسان فرهنگی است، گفت: ما می توانیم فرهنگ اسلام و فرهنگ انقلاب اسلامی را از طریق رسانه، محصولات فرهنگی و یا بازی در این اجتماع عظیم نشر دهیم.
حجت الاسلام حبیب داستانی بنیسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: این روزها شیفتگان امام حسین(ع) پای پیاده برای زیارت در ایام اربعین راهی کربلا شده اند.
وی ادامه داد: سابقه پیاده روی اربعین به سال های بسیار دور برمی گردد و از سال های دور علما، بزرگان و عاشقان امام حسین(ع) در این راه با تمام مشکلات گام برداشته اند.
این کارشناس مسائل دینی و فرهنگی با اشاره به اینکه امروز راهپیمایی اربعین توسعه یافته است، گفت: ما بزرگترین تجمع بین المللی را هر سال در اربعین شاهد هستیم که از کل شیعیان جهان حتی اهل تسنن و دیگر ادیان الهی در این تجمع چندمیلیون نفری دور هم جمع می شوند و بعد از یک هفته همه به کشور های خود بازمی گردند.
وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای فرهنگ سازی می باشد.
حجت الاسلام بنیسی ابراز داشت: از خدمات اصلی و مهمی که در این مسیر به زائران امام حسین(ع) داده می شود فقط اسکان برای خواب و دادن غذا می باشد. اما از این فرصت که در این مسیر وجود دارد و این جمعیتی که حاضر هستند نتوانسته ایم بهترین استفاده را داشته باشیم و فقط سعی کرده ایم خدمات مادی به آنها ارائه دهیم.
وی افزود: به نظر بنده اگر امام حسین(ع) زنده بودند و چنین جمعیتی دور او جمع می شدند از آن استفاده های فرهنگی می کرند یعنی فرهنگی را در کل دنیا مناسب سازی می کرد.
این کارشناس عرصه دین و فرهنگ بیان داشت: موکب های بسیاری در اربعین برپا می شود و اگر موکب های ایرانی طعامی هم به زوار ندهند کسی گرسنه نمی مانند چرا که عراقی ها و عرب های بومی در این امر پیش قدم هستند و هیچ کسی بدون غذا و مکان برای استراحت نمی ماند.
وی با اشاره به احسان فرهنگی در این مسیر، عنوان داشت:  ما می توانیم در این مسیر بدون اینکه کار سیاسی انجام دهیم، فرهنگ جذب الهی را بسازیم بدون این که کار سیاسی انجام دهیم.
حجت الاسلام بنیسی ادامه داد: ما می توانیم فرهنگ اسلام ، فرهنگ انقلاب اسلامی و... را از طریق رسانه، محصولات فرهنگی و یا بازی در این اجتماع عظیم ترویج دهیم.
وی عنوان کرد: وقتی این جمعیت به کشور ها و خانه های خود باز می گردند ازاین محصولات فرهنگی استفاده می کنند، این گونه بعد از اربعین هم فرهنگ سازی صورت می گیرد.
این کارشناس مسائل فرهنگی  با اشاره به اینکه در کنار غذا می توانیم محصولات فرهنگی مناسب هم ارائه دهیم، تاکید کرد: از این اجتماع و پیاده روی خود جوش بزرگ که بدون هیچ فراخوانی ایجاد شده است می توانیم نیروهای شیعی بزرگ در جهان ایجاد کنیم و فرهنگ دفاع مقدس و جهاد را نشر دهیم.


حسین حیدری
انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36277