printlogo


رئیس پلیس راهور استان قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛
اعمال محدودیت های ترافیکی در روز اربعین در بلوار پیامبر اعظم/ رانندگان مراقب اتوبوس های زائران پاکستانی باشند
کد خبر: 36362
صدفی با اشاره به پیاده روی جاماندگان در روز اربعین در بلوار پیامبر اعظم گفت: در این روز محدودیت های ترافیکی در این بلوار برای سلامتی و امنیت مردم ایجاد خواهد شد همچنین در این ایام از شهروندان درخواست داریم با توجه به اینکه فرمان اتوبوس زائران پاکستانی در سمت راست است هنگام تخلیه مسافران مراقب باشند.
سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهور استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: هرسال در ایام اربعین اتوبوس های زائران خارجی که در مصلای اسکان می یافتند داخل رودخانه مستقر می شدند، امسال در سطح استان تدابیری اندیشیده شده که اتوبوس های زائران پاکستانی و دیگر کشورها به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می کنند و پارکینگ شماره ۲ جمکران برای استقرار این اتوبوس ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: البته محدودیت هایی نیز برای این اتوبوس ها اعلام خواهد شد که حدامکان با اتوبوس های خودشان در داخل شهر تردد نکنند، به همین منظور خدمات ویژه ای هم از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم برای جابجایی و تررد این زائران در داخل شهر قم ارائه خواهد شد.

صدفی خاطر نشان کرد: در همین راستا دو توصیه به شهروندان قمی داریم ، در ابتدا اینکه در این ایام اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه و مسجد مقدس جمکران شلوغ خواهد بود و شاهد تراکم ترافیک خواهیم بود شهروندان قم از مسیرهای جایگزین برای تردد استفاده کنند و نسبت به عابران پیاده مخصوصا در بلوار پیامبر اعظم مراقبت بیشتری به عمل بیاورند.


رئیس پلیس راهور استان قم افزود: نکته مهم دیگر اینکه فرمان اتوبوس های پاکستانی در سمت راست قرار دارد به همین خاطر پیاده شدن مسافران از این اتوبوس ها از سمت چپ است ، رانندگان در صورت مشاهده اتوبوس های پاکستانی فاصله بیشتری با این اتوبوس ها داشته باشند زیرا ممکن است هنگام تخلیه مسافران و یا مسافرگیری حادثه ای رخ دهد.

وی عنوان داشت: هر قدر قوانین و مقررات را به خوبی رعایت کنیم تبعات و آثار مثبت آن به خودمان و جامعه باز می گردد.

صدفی بیان داشت: مانند سال های گذشته در روز اربعین مطمئنا شاهد مراسم پیاده روی جاماندگان از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه از مسیر بلوار پیامبر اعظم به سمت جمکران خواهیم بود برای این موضوع تدابیر ویژه ای نیز اندیشیده شده که اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: در پیاده روی بلوار پیامبر اعظم در روز اربعین بیشتر هدف ایمنی عابران پیاده است ، موتور سیکلت سواران زیادی از نقاط فرعی وارد بلوار پیامبر اعظم می شوند که باید مراقبت های زیادی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی و موکب ها همواره همکاری خوبی با پلیس راهور داشتند تاکید کرد: در قرارگاه انتظامی امام علی علیه السلام و در جلساتی که در استانداری برگزار شد تصمیم گرفته شد که ایستگاه های صلواتی و موکب ها با پلیس. اهور هماهنگی داشته باشند.

صدفی اضافه کرد: در سنوات گذشته در روز اربعین مشکلاتی در بلوار پیامبر اعظم داشتیم اما خوشبختانه از سال گذشته با هماهنگی های انجام شده موکب ها در سواره رو مستقر نشدند  و در حاشیه بلوار مستقر شدند که هم باعث ایمنی موکب ها و کاهش تراکم ترافیک شد.

رئیس پلیس راهور استان قم تصریح کرد: ممکن است برخی از ایستگاه های صلواتی در چهار راه ها ایجاد ترافیک کنند که پلیس راهور وارد مراوده شده و با آموزش های لازم از ایجاد ترافیک هنگام پخش نذری جلوگیری می شود‌.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36362