printlogo


مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد:
میزبانی از ۳۳ هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین قم
کد خبر: 36388
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه تاکنون از ۳۳ هزار زائر در قرارگاه مردمی اربعین قم ، گفت: ۱۹ هزار و ۸۲۰ نفر زائر آقا و ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر خانم در صحن امام حسن عسکری (علیه‌السلام) مسجد مقدس جمکران پذیرش و اسکان داده شدند و این خدمت‌رسانی تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.
مهدی قربانی کرم در گفتگو باخبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه این قرارگاه مردمی اربعین در پنجمین سال فعالیت خود قرار دارد، اظهار داشت: در سال های قبل محل استقرار قرارگاه در مصلی بود اما امسال در شبستان امام حسن عسگری مسجد مقدس جمکران مستقر شده ایم.
وی ادامه داد: در دوسال گذشته به دلیل وجود ویروس کرونا و بسته بودن مرزها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس منحوس و رعایت پروتکل های بهداشتی قرارگاه تشکیل نشد.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با اشاره به اینکه قرارگاه  به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائرین است، گفت: زائرین به محض ورود پذیرش می‌شوند و خدمات مختلفی از جمله سه وعده غذای گرم، خدمات پزشکی و دارویی رایگان، واکس، پیرایش، خیاطی و... به آن‌ها ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد:خدمات این قرارگاه از 5صفر شروع شده و تا 25صفر هم ادامه خواهد داشت.
قربانی کرم با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در قرارگاه اربعین قم پذیرای زائرین حسینی از ۲۱ کشور مختلف بودیم، بیان کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار ۵۰۰ خادم به ارائه خدمت به زائرین حسینی مشغول هستند که پیش بینی می‌شود این تعداد به چهار هزار نفر برسد البته با توجه به حجم بالای فعالیت‌های قرارگاه به کمک مردم هم نیازمند هستیم.
وی با بیان اینکه از ۱۱ شهریورماه تا به امروز بیش از ۳۳ هزار زائر اربعین حسینی در قرارگاه مردمی استان قم پذیرش شده‌اند، اظهار کرد: در این قرارگاه آمادگی داریم روزانه ۱۵ هزار زائر را پذیرش کرده و خدمات پذیرایی، فرهنگی، تبلیغی، بهداشتی، درمانی و... را به زائران اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) ارائه دهیم.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم افزود: ۱۹ هزار و ۸۲۰ نفر زائر آقا و ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر خانم در صحن امام حسن عسکری (علیه‌السلام) مسجد مقدس جمکران پذیرش و اسکان داده شدند و این خدمت‌رسانی تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.
وی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که با نزدیک شدن به روز اربعین، زائران بسیاری در قرارگاه پذیرش خواهند شد و امیدواریم که با کمک حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) بتوانیم خدمت شایسته‌ای برای زائران اربعین انجام دهیم.
قربانی کرم گفت: از روز شنبه ارسال پیامک راهنمای زائر، اعلام اسکان و ارائه خدمات زیارتی در قرارگاه مردمی اربعین برای مسافرانی که وارد شهر مقدس قم می‌شوند، فعال شده است.
وی ادامه داد: در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به زائران اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و هماهنگی معاونت‌ها و خادمان، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی ستاد مرکزی قرارگاه مردمی اربعین به صورت روزانه برگزار می‌شود.
مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم خاطر نشان کرد: زائران اربعین حسینی، چه در مسیر رفت به کشور عراق و چه در مسیر برگشت به شهر خود، می‌توانند برای اسکان و استفاده از خدمات قرارگاه مردمی اربعین در استان قم، به درگاه اینترنتی http://hikarbala.ir/fa/zaer مراجعه کنند.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36388