printlogo


عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم در گفتگو با قم فردا :
شبکه ملی اطلاعات نوعی سازوکار برای مقابله با هجمه رسانه های نوین است
کد خبر: 36449
عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اینکه برای صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی باید طرح صیانت به نتیجه برسد، گفت: شبکه ملی اطلاعات نوعی سازوکار و زیرساخت برای مقابله با هجمه های رسانه های نوین، مدرن و تعاملی مانند شبکه های اجتماعی است.
 سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت های آن، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات در واقع نوعی سازوکار زیرساختی برای مقابله و مواجه با رسانه های نوین است.
وی ادامه داد: رسانه ها بخصوص رسانه های نوین، مدرن و تعاملی مانند شبکه های اجتماعی هرروز نقش بیشتری در زندگی اجتماعی مردم ایفا می کنند بنابراین باید سازوکاری برای حفاظت و صیانت از مردم ایجاد شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی خود را راه اندازی کرده اند. در واقع این مسئله نوعی مواجه زیرساختی با موضوع رسانه ها است.
وی اضافه کرد: البته هنوز شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی در ایران راه اندازی نشده با توجه به اینکه از سال 84 مباحث آن در ایران شروع شده است اما در دولت های مختلف و مجالس مختلف این مسئله به نتیجه نرسیده است.
اسماعیلی طبا تصریح کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم و با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص شبکه ملی اطلاعات داشته و دارند شاهد راه اندازی اینترنت ملی در کشور باشیم.
طرح صیانت برای حفاظت از حقوق کاربران در فضای مجازی مطرح شده است
وی ادامه داد: در مسئله شبکه ملی اطلاعات دومین حوزه ای که مهم است حوزه قانون گذاری وزیرساخت های قانونی کار با رسانه است که همان طرح صیانت است. البته این طرح موافقین و مخالفینی دارد اما این طرح یک طرح حقوقی برای حفاظت و صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و رسانه های جدید است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اینکه در خیلی از کشورها این مسئله وجود دارد، عنوان کرد: این مسئله در کشور باید با دقت بیشتر و استفاده از نظرات متخصصین این کار انجام شود تا عکس العمل های منفی اجتماعی نداشته باشد تا بتوانیم شاهد صیانت واقعی از کسب و کارها و آزادی بیان مردم دراین شبکه باشیم.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36449