printlogo


رشد ۶۲ درصدی اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی قم
کد خبر: 36634
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم از رشد ۶۲ درصدی میزان اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی با اجرای پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی»خبر داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی توکلیان ،سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم اظهار کرد: «پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در شهریور ۱۳۹۹ و مدتی بعد از بازگشایی رسمی کتابخانه‌های عمومی پس از همه گیری بیماری کرونا، با هدف گسترش مشارکت همگانی در حمایت از تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی و اشتراک‌گذاری منابع، آغاز و با استقبال شهروندان و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قم روبه‌رو شد.

او ادامه داد:بررسی آماری مربوط به اجرای دوساله پویش اهدای کتاب نشان می‌دهد که اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی قم از شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۱، بالغ بر ۳۰۷۶۷ کتاب بوده است که ۲۸۸۲۲ نسخه کتاب توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی و ۱۱۵۸ نسخه کتاب نیز توسط ناشران اهدا شده است.

توکلیان اضافه کرد:این درحالی است که در مدت مشابه از شهریور ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹، مجموع کتاب‌های اهدا شده به کتابخانه‌های عمومی استان قم ۱۸۹۱۱ نسخه بوده است. مقایسه اهدای کتاب در دو بازه پیش و پس از اجرای پویش اهدای کتاب، نشان از رشد ۶۲ درصدی میزان اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی دارد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود:این گزارش نشان می‌دهد در شرایطی که کتابخانه‌های عمومی به دلیل کمبود منابع و فقدان بودجه لازم، با کاهش قدرت خرید منابع جدید و به‌روزرسانی مخزن کتاب روبه‌رو هستند، می‌توان با استفاده از ظرفیت مردمی و پویش‌هایی نظیر «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» تا حدی این خلأ را پر کرد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد:این پویش همچنین از نظر حفظ محیط زیست و اصلاح الگوی مصرف در حوزه نشر نیز قابل توجه است. همچنین به نظر می‌رسد می‌توان با گسترش فرهنگ وقف و نذر کتاب، تمایل بیشتری در بین اهالی کتاب برای اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی ایجاد کرد.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36634