printlogo


آیت الله فقیهی در گفتگو با قم فردا مطرح کرد:
نقش موثر امام رضا(ع) در روشنگری و آگاه سازی مردم/ احیای سنت پذیرایی از زائران امام رضا(ع)
کد خبر: 36698
عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به نقش موثر امام رضا(ع) در روشنگری و آگاه سازی مردم، گفت: توصیه من این است که در ایام شهادت امام رضا(ع) از سنت زیبای خدمت به زائران حسینی الگو سازی شود.
 آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) با اشاره به اینکه زندگانی امام رضا(ع) الگویی برای زیستن در تمامی ساحت‌های اخلاقی، تربیتی، دینی و علمی است، اظهار داشت: باید مسئولان و متولیان دین در ترویج معارف اهل بیت(ع) و نهادینه‌سازی ارزش‌های اسلامی در جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: امام رضا(ع) الگویی برای جامعه اسلامی است که به دلیل خدمات گسترده این امام  طاغوت نتوانست  وجود ایشان را تحمل کند و این بزرگوار را به شهادت رساند.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه برخی از ائمه به صورت علنی و برخی هم به صورت سیاسی با دشمنان اسلام و طاغوتیان مبارزه می کردند، گفت: امام رضا (ع) مبارزه سیاسی داشت و به‌طوری‌که طاغوت زمان برای این‌که وی را در کنترل خودش داشته باشد ناچار شده بود حضرت را به‌عنوان نائب خود برگزیند.
وی اضافه کرد: شخصیت حضرت به‌گونه‌ای بود که هیچ اعتنایی به مأمون عباسی نمی‌کردند  و به‌صورت علنی با اندیشه‌ها و افکار وی مقابله می‌کردند.
آیت الله فقیهی با اشاره به اینکه ائمه در کنار بیان احکام و دستورات الهی  مبارزات سیاسی خود را هم ادامه می دادند خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) نقش زیادی در آگاه‌سازی مردم زمان خودش داشت به‌طوری‌که روشنگری که ایشان می‌کرد در جامعه‌ای اسلامی زبانزد بود.
این استاد برجسته حوزه ضمن تجلیل از زحمات دولت و ملت عراق در پذیرایی از زائران امام حسین(ع) در اربعین حسینی، گفت: اربعین حسینی نماد اقتدار شیعه و رمز وحدت امت اسلامی است. ملّت عراق در ایام اربعین با جان و دل، از زائران حسینی پذیرایی کرده و برکات زندگانی خود را از خدمت به زائران حسینی می‌دانند.
وی اضافه کرد: امام رضا (ع) ولی‌نعمت ملت ایران است و توصیه اینجانب به هیأت‌های مذهبی، عاشقان امام رضا(ع) و شهروندان عزیز مشهدی آن است که در ایام شهادت امام رضا (ع) با برپایی موکب‌ها از زائران امام رضا (ع) پذیرایی و آنان را در منازل خویش اسکان دهند. بی‌شک امام رضا (ع) دعاگوی خادمان خود خواهد بود و خادمین رضوی، برکات این سنت حسنه را در زندگانی خویش احساس خواهند کرد.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/36698