وی با بیان اینکه طرح جامع تفصیلی شهری نقشه راهی بوده که سبب میشود تا تصمیمسازیهای حوزه شهری بهصورت سلیقهای انجام نشود ابراز کرد: این طرح باید با تمام ضوابط آن اجرا شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: محور شهر قائم و بلوار شهید کبیری ازجمله معابر پرترافیک شهری بوده که لازم است اتصال آن به بلوار پیامبر اعظم(ص) با سرعت بالای انجام بگیرد.
وی مشکل کمبود پارکینگ در قم را مورد توجه قرارداد و افزود: با توجه به افزایش سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری و حضور میلیونی زائران، توسعه پارکینگ در هسته مرکزی شهر بحرانآفرین است و باید به سمت توسعه پارکینگ حاشیهای و خارج از هسته مرکزی سوق بدهیم.
معتمدی یادآور شد: روزانه بهصورت متوسط ۲۷۰ هزار خودرو وارد استان قم میشود و در این شرایط لازم است تا توسعه حملونقل عمومی در شهر قم با توجه به محدودیت معابر و ظرفیتهای پارکینگ مورد توجه باشد.
وی ضعف زیرساختی قم در مباحث گردشگری و جذب مسافر را مورد توجه قرارداد و گفت: ضعف قم در زیرساختهای اولیه گردشگری سبب شده تا ماندگاری مسافران ورودی به این شهر کمتر از ۷ ساعت باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به مشکل کمبود ناوگان عمومی قم عنوان کرد: در کلانشهر قم باید دستکم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مدار فعالیت باشد، این در حالی است که هماکنون کمتر از ۲۵۰ دستگاه فعال وجود دارد و ناوگان تاکسیرانی نیز کاملاً فرسوده شده که این دو مشکل سبب القای حس نارضایتی در بین شهروندان و زائران میشود.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/37822 |