printlogo


آیین گرامیداشت ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم برگزار شد
کد خبر: 37877
یادواره ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم، با سخنرانی مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه و حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان در شهر قنوات برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،در راستای کنگره ملی شهدای استان قم آیین گرامیداشت سرداران، فرماندهان و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم شامگاه جمعه با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در حسینیه حضرت زهرا (س) شهر قنوات برگزار شد.

سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: استان قم سهم بسیار بزرگی در انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و حوادث پس از دفاع مقدس دارد و مردم شریف و انقلابی قم در همه صحنه‌ها و عرصه‌هایی که لازم بوده، حضور داشتند.

وی گفت: آن گونه که بنده متوجه شدم، یک وحدت و همبستگی بین اجزاء مردم و مسئولان مختلف بخش مرکزی قم و این شهر وجود دارد و تجلی این وحدت و حرکت، مجلس باشکوهی است که امشب برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برپا شده است.

سردار بلالی عنوان کرد: اگر صدها سال از دفاع مقدس بگذرد، نباید یاد و خاطره شهدا فراموش شود؛ در این نوع مجالس و یادواره‌ها بایستی نسل جدید و جوان را با رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و سیره زندگانی شهدا آشنا کرد و آرمان‌های شهدا و رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) را برایشان تبیین کرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین رضا کرمی پور امام جمعه شهرستان قنوات دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه شهدا یاران امام زمان (عج) هستند، گفت: منتظران واقعی ظهور حضرت حجت (عج)، شهدا هستند؛ آنهایی که از گناه دوری کردند و شبانه روز از خدای خویش طلب کردند و در عمل نیز به دستورات الهی و ائمه اطهار (ع) جامه عمل پوشاندند، درب باغ شهادت روزی به رویشان باز شده است.

وی بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی برای تقویت دینش، هرجایی که جامعه دچار رکود و سستی شود، خون شهید وارد پیکره جامعه می‌کند و جامعه را به حرکت درمی‌آورد؛ خون مطهر شهید فتنه و تبلیغات سوء دشمنان را خنثی و کشور را غبارروبی می‌کند.

امام جمعه قنوات تصریح کرد: اغتشاشات اخیر یک کف روی آب است که مردم بصیر ما این کف را از بین می‌برند و هیچ نام و نشانی از آنها باقی نخواهد ماند؛ چهل و سه سال است که دشمن برنامه‌ریزی می‌کند و همیشه به حول قوه الهی ناکام خواهند ماند.

در ادامه، جمعی از مسئولان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم از زحمات و تلاش‌های سروان پاسدار «وحید ساده» فرمانده حوزه مقاومت شهید جلالی قنوات در راستای برگزاری این یادواره، با اهدای تابلو فرش منقش به تصویر شهید مهدی زین‌الدین تقدیر کردند.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری کشوری «قاسم مقدمی»، حضور پیکر مطهر شهید گمنام، مرثیه‌سرایی حاج عباس حیدرزاده، اجرای گروه تواشیح «عترت» و اجرای سرودهایی توسط گروه «عاشقان ولایت» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/37877