printlogo


استاد علوم ارتباطات در گفتگو با قم فردا:
ارتقای سواد رسانه‌ای کاهش آسیب‌های فضای مجازی را به دنبال دارد
کد خبر: 39553
استاد علوم ارتباطات با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای کاهش آسیب‌های فضای مجازی را به دنبال دارد.
سید محمدحسین چاوشیان در گفتگو با خبرنگار ایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به فضای مجازی و تأثیر آن در دنیای امروز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: اهمیت فضای مجازی به‌اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است و از نیازهای ضروری جامعه، تقوای فضای مجازی است. اگر از پیامدهای ناگوار عدم رعایت تقوا در فضای مجازی آگاه شویم قطعاً مواجهه فعال‌تر و کنشگری دقیق‌تری را خواهیم داشت، خانواده بسیار حائز اهمیت است و سال‌ها تذکر داده شده که باید فضای مجازی را از خانواده دنبال کرد و اگر قرار است تقوا یا پیشگیری انجام شود از فضای خانواده باشد.
وی ادامه داد: باید یک باز تعریفی، نسبت به تقوا در فضای مجازی داشته باشیم و یک گفتمان‌سازی جدی صورت بگیرد و این ظرفیت‌سازی باید از بستر خانواده شروع شود.
چاوشیان ابراز داشت: راه‌حل را قرآن کریم به ما نشان می‌دهد و می‌گوید: «اگر خبری به شما رسید که نسبت به صحت‌وسقم آن تردید دارید نیاز به بررسی و تامل بیشتر است.» باید هر خبری را باتوجه‌به منبعش نپذیریم و جستجوی بیشتری کنیم؛ یعنی در ابتدا با دیدن یک تیتر و خبر از یک مرجع آن را انتشار ندهیم، رفتن به سمت ارتقای سواد رسانه‌ای نکته مهمی است که باید قابل‌توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39553