printlogo


جانشین فرمانده سپاه امام علی علیه السلام خبر داد ؛
آسمان همه محلات قم نور افشانی می شود/ اجرای برنامه های متنوع در ایام دهه فجر قم
کد خبر: 39711
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم از اجرای برنامه های متنوع در ایام دهه فجر در قم خبر داد.
 سردار مهدی کبیری‌پور جانشین سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: برنامه‌های دهه فجر سپاه و بسیج بعد از زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها  با بیعت با حضرت امام خمینی (ره) در منزل حضرت در قم آغاز خواهند.

وی ادامه داد: برنامه‌های متفرقه کمتر شده و برنامه‌ها در قالب یک رویداد بزرگ و فراگیر به صورت یکنواخت و هم افزا ا با عنوان ایران مقتدر جرا خواهد شد.

کبیری پور تاکید کرد: پویش نور امید، پویش محله امید، پویش صدای انقلاب ، پویش ایستگاه‌های انقلاب، پویش چی بودیم  چی شدیم و چندین مسابقه از جمله برنامه‌های ایام دهه فجر در قم خواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه السلام قم افزود: ۶۰۰ بسته فرهنگی تهیه شده است و در اختیار مدارس قرار داده خواهد شد تا توسط بسیج دانش آموزی توزیع شود.


وی با بیان اینکه با کمک هیئت‌های مذهبی برنامه ده شب ده هیئت با موضوع دهه فجر  در مساجد و حسینیه‌ها اجرا خواهد شد عنوان داشت:  مسابقه قله‌های دنیا در حوزه دانش بنیان با محورهای علوم و فن‌آوری جدید از جمله نانو ، سلول‌های بنیادی،  پزشکی هسته‌ای، فن‌آوری پهبادی و و فن‌آوری موشکی خواهد بود، افرادی که مایل هستند در این مسابقه شرکت کنند در قالب‌های روزنامه دیواری، اینفوگرافی ، موشن و نماهنگ آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. 

کبیری پور اضافه کرد: در پویش محله امید شرکت کنندگان از تزیینات و آذین بندی محل زندگی، دانشگاه، خوابگاه ،ادارات و... عکس و کلیپ یک دقیقه ای تهیه می کنند.

جانشین سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه السلام قم با بیان اینکه در پویش ایستگاه انقلاب ۱۰ ایستگاه فرهنگی از جمله  کهک، جعفرآباد و پردیسان و سطح شهر قم ایجاد خواهد شد عنوان داشت: این ایستگاه‌ها علاوه بر پخش سرودهای انقلابی به اجرای برنامه‌های فرهنگی خواهند پرداخت.


وی تصریح کرد: پویش نور امید با مشارکت شهرداری برگزار می‌شود  که در این پویش نورافشانی در همه محله‌ها اجرا خواهد شد سپس شهروندان تولیدات این نورافشانی را به دبیرخانه ارسال خواهند کرد، همچنین در پویش «گزارش امید» خبرنگاران جوان و نوجوان و افرادی که جدیدا وارد این صحنه شده  و پیشکسوتان رسانه از برنامه‌های محوری و فعالیت‌های که در سطح شهر در ایام دهه فجر ایجاد می‌شود گزارش تهیه کرده و به دبیرخانه ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد : در پویش صدای انقلاب شهروندان از اتفاقات شب ۲۲ بهمن و تکبیر این شب  و راهپیمایی ۲۲ بهمن محصولاتی از جمله صوت، تصویر و ویدیو تولید و ارسال می‌کنند ، همچنین مسابقه کتاب خوانی از کتاب ایران مقتدر برگزار خواهد شد تهیه محصولات تبیینی از محتوای کتاب هم مد نظر است.

کبیری پور با بیان اینکه فعالیت های جاری از جمله فضاسازی در مدارس، مساجد و پایگاه ها و آماده سازی ذهنی مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله برنامه های تبیینی است افزود: در این ایام بازار گروه های جهادی گرم است گروه‌های جهادی پزشکی، اصناف و دانشجویی برای خدمت رسانی به اردوی جهادی اعزام خواهند شد.


جانشین سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم با بیان اینکه ۴ هزار دانش آموز قمی به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد عنوان داشت: اقشار بسیج متناسب با قشر خود برنامه‌های مختلفی اجرا خواهند کرد، همچنین یادواره‌های شهدا و برنامه های مناسبتی ایام دهه فجر  برگزار خواهد شد. 


وی در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا در خصوص بستر پویش ها و مسابقات گفت: بستر مجازی این پویش ها پیام رسان ایتا  خواهد بود .

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا در خصوص رسانه ای نشدن خدمات سپاه و بسیج قم به مردم که در نهایت منجر به تحریم فرمانده لشکر قم شد؟ بیان داشت: بسیج و سپاه دو نوع فعالیت دارد از جمله  فعالیت‌های جهادی و  اجتماعی است که بسیاری از آنها رسانه‌ای نمی‌شود و این کم کاری برای اطلاع رسانی وجود دارد شاید اهمیت رسانه درک نشده است  و برخی از فعالیت‌ها که قابلیت رسانه‌ای شدن ندارند.


کبیری پور اظهار داشت: ۹۰ خانه سبز در مساجد و محلات قم توسط سپاه و بسیج  راه اندازی شده و تبدیل به الگوی کشوری شده و مرکز اصلی خانه‌های مشاوره کشور قم است، روانشناسان و مددکاران اجتماعی در این مراکز حضور دارد و بعد از بررسی مشکلات، ریشه‌یابی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که خانه کرامت جز ماده ۱۶ است و باید افراد متجاهر در آن پذیرش شوند اما  با توجه به فعالیت های خوب، این کمپ مورد استقبال مراجعه کنندگان که افراد خانواده آنها در دام اعتیاد افتاده است قرار گرفته به همین خاطر  خانه کرامت  در حال گسترش است.


انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/39711