printlogo


حجت الاسلام پناهیان:
انتظار فرج، انتظار نابودی منافقین است
کد خبر: 40544
حجت الاسلام پناهیان در اجتماع بزرگ «میثاق جوانان عاشورایی، مدافعان قرآن» در مسجد مقدس جمکران گفت:انتظار فرج، انتظار نابودی منافقین است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  همزمان با میلاد جوان کربلا حضرت علی اکبر علیه السلام و در آستانه نیمه شعبان، اجتماع بزرگ «میثاق جوانان عاشورایی، مدافعان قرآن» با حضور هیئت های جوانان عاشورایی سراسر کشور شامگاه جمعه 12 اسفند در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این مراسم با شکوه، جوانان عاشورایی به همراه جمعی از پاسداران مرکز علویّون از مجتمع یاوران مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده روی کردند، و پاسداران مرکز علویّون در صحن مسجد مقدس جمکران به اجرای رزمایش تکریم قرآن و اجرای سرود پرداختند، و بیانیه هیئت های جوانان و نوجوانان عاشورایی کشور قرائت شد.

در ادامه این برنامه در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران، ویژه برنامه قرآنی با حضور استاد شهریار پرهیزگار و قرّای کشوری برگزار شد، و نوجوانان گروه سرود سلام فرمانده به اجرای سرود پرداختند.

پس از اجرای سرود، حجت الاسلام احمد پناهیان در سخنانی گفتند: خدای متعال جوانان ایرانی آخرالزمان را اینگونه در قرآن معرفی می کند:یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ. اینها عاشق خدای متعال هستند و خداوند هم عاشق آنان است. أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ. اینها در برابر مومنین متواضعند. جریان نفاق امروز را ببینید، چگونه از مشکلات و کمبودها سوءاستفاده می کند، و به شایعات و دروغ ها در جامعه دامن می زند؛ برای اینکه بگویند اسلام قادر به حاکمیت و مدیریت جامعه نیست.

ایشان گفت: انتظار فرج امام زمان ارواحنا فداه، انتظار نابودی چنین منافقینی است. امام حسین علیه السلام غروب عاشورا فرمود: یا وَلَدی یا عَلیّ وَاللهِ لا یَسْکُنُ دَمی حَتّی یَبْعَثَ اللهُ الْمَهدیَّ فَیَقْتُلَ عَلی دَمی مِنَ الْمُنافِقینَ الْکَفَرَةِ الْفَسَقَةِ سَبْعینَ اَلْفاً. منافقین در آخرالزمان روز به روز قوی تر می شوند، و نقاط ضعف و قوت جامعه ایمانی را شناسایی می کنند، تا بتوانند ضربه خود را بزنند. وظیفه ما این است که مقابل نقشه های نفاق بایستیم، و جوانان و مردم را نسبت به اهداف و نقشه های آنها آگاه کنیم.

مدیر هیئت های جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان کشور با اشاره به ادامه آیه 54 سوره مائده گفت: خدای متعال در ادامه بیان خصوصیات یاران امام زمان ارواحنا فداه در آخرالزمان می فرماید: أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ. اینها در برابر کفار سرسخت هستند، و در راه جهاد و مبارزه از هیچ سرزنشی واهمه ندارند. اجتماع امروز ما معنا و مفهومش، سرسختی ما در برابر نظام استکبار و نفاق داخلی است.

ایشان ادامه داد: جوانان عاشورایی مدافع قرآن، هم در میدان انگیزه و اندیشه و هم در میدان عمل به دشمن ثابت می کنند که: یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ(صف 8). اهانتی که دشمنان در این ایام نسبت به قرآن مرتکب شدند، حتما توسط جوانان عاشورایی کشور و جوانان جامعه جهانی اسلام پاسخی محکم و دشمن شکن خواهد داشت.

ایشان با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان گفتند: رهبرانقلاب از حاکم شدن نظمی نوین در دنیا خبر دادند و گفتند در این نظم نوین، استکبار جهانی و لابی های صهیونیستی حرف اول را در دنیا نخواهند زد. رهبرانقلاب خطاب به جوانان گفتند: نقش خود را در تغییر این نظم نوین جهانی پیدا کنید.

مبلغ حوزه و دانشگاه ادامه داد: در نظم جدید جهانی، اگر به خدای متعال و ائمه هدی و ولایت فقیه تکیه کنیم، می توانیم حرف اول را در دنیا بزنیم: وَمَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ(مائده 56). اگر بیانات رهبر معظم انقلاب را درست اجرا کنیم، یقینا در دنیا حرف اول را خواهیم زد. ایشان تأکید کرد: هم در میدان اندیشه و هم در ایمان و عقیده و هم در رفتار و عمل، باید زندگی جهادی جدیدی را آغاز کنیم. جهاد تبیین فقط وظیفه روحانیت نیست. جوانان ما باید با نحوه مقابله با نقشه های دشمن آشنا باشند، و دیگران را هم آگاه کنند.

حجت الاسلام پناهیان در پایان گفت: تکلیف بعدی ما، انتقال پیام حق و مقاومت به جوانان جهان اسلام و تمامی جوانان دنیاست. امروز بستر ارتباط با تمام دنیا هست، اما انتقال پیام جمهوری اسلامی به سرتاسر دنیا به خوبی صورت نمی پذیرد. نقش و وظیفه رسانه، انتقال پیام مقاومت به تمام مردم و جوانان عالم است. همه جوانان دنیا باید بدانند علی اکبر علیه السلام چرا اینگونه رجز خواند: اَضرِبُکُم بِالسَّیفِ حَتّی یَنثَنی ضَربُ غُلامٍ هاشِمیٍّ عَلَوِیٍّ و لا اَزالُ الـیومَ اَحـمی اَبی تااللهِ لا یَحکُمُ فینا اِبنُ الدَّعِیّ. انقدر می جنگم تا شمشیرم از کار بیفتد، اما اجازه نمی دهم یک زنازاده بین ما حکومت کند.

در پایان این اجتماع، مداح اهلبیت حاج مسعود پیرایش در مدح جوان برومند کربلا حضرت علی اکبر علیه السلام به مدیحه سرایی پرداخت.

انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40544