printlogo


روایت آتش به اختیار مجتهدی در قم+ فیلم
کد خبر: 40708
روایت آتش به اختیار مجتهد حاج شیخ محمدباقر آخوندی با رویکرد پشتیبانی از جبهه‌های جنگ با نقش‌آفرینی مجید رنگی در بخش مستند نیمه‌بلند هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت حضور دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی آخوندی تهیه‌کننده و کارگردان مستند ۴۰ دقیقه‌ای به رنگ انار در گفت و گو با خبرنگار سینمایی اعزامی ایرنا به عسلویه اظهار داشت: داستان این مستند نیمه‌بلند که در شهر قم فیلمبرداری شده، روایتی از زندگی و زمانه مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدباقر آخوندی است که به مدت ۳۵ سال امام جماعت مسجد چهل اختران قم بوده که سومین مکان زیارتی در این استان بعد از حرم حضرت معصومه(س) و جمکران محسوب می‌شود.

وی افزود: در طول هشت سال دوران دفاع مقدس با راه‌اندازی ستاد جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این مسجد، آیت‌الله آخوندی، کاروانی متشکل از ۵۰ کامیون‌دار، کمک‌های مردمی پایین شهر قم را روانه جبهه‌های جنگ می‌کرد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: آیت‌الله آخوندی همزمان که نماینده مردم در مجلس بود در کوره‌های آجرپزی قم نیز کار می‌کرد که یکی از مسببان اصلی تحول اساسی در میان کوره‌پزداران استان قم از ماقبل انقلاب تا بعد از هشت سال دفاع مقدس، این مجتهد عالیقدر بود که ماحصل آن ۵۰ شهید و ۱۵۰ جانباز کوره‌پزخانه‌های قم می‌شود.

آخوندی ادامه داد: در به رنگ انار به این تحول اساسی که به اعزام بیش از ۵۰ بار کمک‌های مردمی توسط کاروان کامیون‌داران کوره پزخانه‌های قم به جبهه‌های جنگ می‌شود پرداخته شده است.

 

محمدعلی مومنی‌ها، مدیر کمیته بین‌الملل هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت از حضور ۴۰ کشور و بیش از ۳۰۰ سینماگر خارجی در این جشنواره خبر داده است.

این جشنواره از روز جمعه در عسلویه گشایش می‌یابد.

وی افزود: این اقدام که در آن زمان حرکتی جهادی محسوب می‌شد در به رنگ انار به تصویر کشیده شده است.

این درام مستند به مجری طرحی موسسه فرهنگی هنری شناخت قم و توسط کنگره شهدای این استان تهیه شده است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار گفتمان مقاومت، نهضت جهانی مستضعفین و آزادی قدس شریف و دبیری جلال غفاری‌قدیر و به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.



انتهای پیام/



لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40708