printlogo


خطیب جمعه قم:
جدیت در شناسایی منشأ و ریشه‌های مسمومیت دانش‌آموزان خواستهٔ مردم است
کد خبر: 40721
خطیب جمعه قم با اشاره به مسئله‌ی مسمومیت دانش‌آموزان گفت: جدیت در شناسایی منشأ و ریشه‌های این مسئله، جدیت در شناسایی مباشران و مسببان اصلی، جدیت و سرعت در محاکمه و مجازات این جنایت‌کاران، جدیت در اطلاع‌رسانی به‌موقع به مردم از جمله خواسته‌های مردم است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه اول نمازجمعه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در مصلی قدس قم با اشاره به الزامی‌بودن رعایت تقوا در عرصه‌های مختلف زندگی، اظهار داشت: اگر فردی نسبت به برخی از صحنه رعایت تقوا داشته باشد و اما نسبت به برخی از اشخاص و یا صحنه‌های دیگر رعایت تقوا نداشته باشد مطلوب شارع نیست؛ مثلاً ممکن است کسی در نگاه به نامحرم تقوا داشته باشد؛ اما در مورد غیبت بی‌پروا باشد. این فرد تقوای واقعی ندارد.
وی با اشاره به تفسیر آیه ۶۵ سوره توبه که این آیه نیز درباره یکی دیگر از خیانت‌های منافقین در برابر اسلام و شخص پیامبر است، بیان داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید که وقتی دررابطه‌با ماجرای عقبه در بازگشت از جنگ تبوک از آن‌ها می‌پرسید می‌گویند که ما می قصد شوخی داشتیم به همین خاطر می‌خواستیم شتر پیامبر (ص) را رم دهیم. خداوند می‌فرماید آیا کار بد خود را با عمل زشت دیگری استهزا می‌کنید.
خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه منافقین در همه زمان‌ها روش‌ها و برنامه‌های یکسان دارند، تأکید کرد: منافقین جدی‌ترین مطالب خود را در لباس شوخی و طنز مطرح می‌کنند و اگر طی این شوخی‌ها به هدفشان رسیدند و چه‌بهتر اما اگر نرسیدند از این روش برای فرار از مجازات استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به تمسخر گرفتن آیات و شخصیت‌های الهی عنوان داشت: با شوخی چیزی را به تمسخر گرفتند (به‌ویژه با آیات و شخصیت‌های الهی) در واقع یک نوع مبارزه عملی با ارزش‌های دینی و اخلاقی است مؤمنین باید از شوخی‌کردن با این موضوعات پرهیز کنند و در این مجالس حضور پیدا نکنند.
آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم با اشاره به کارکرد تقوا بیان داشت: تقوا تمایل افراد را به انجام گناه از بین می‌برد. این کارکرد تقوا هم در آیات به آن اشاره شده و هم در روایات به‌صورت مفصل به آن پرداخته شده است.
وی با اشاره به آغاز دهه بهداشت و نکوداشت مساجد گفت: در روایات آمده است به مساجد بروید؛ چون مساجد خانه‌های خدا در زمین هستند و هرکسی که پاکیزه وارد مسجد شود خداوند او را از گناهانش پاک می‌کند و نامش را در زمره دیدارکنندگان قرار می‌دهد.
خطیب جمعه قم دررابطه‌با مسمومیت دانش‌آموزان عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب دررابطه‌با مسمومیت‌ها بیانات حکیمانه و راهگشایی داشتند. ایشان روایت‌سازی دروغین و موج‌سواری امپراتوری رسانه‌ای و سوءاستفاده‌های جناحی برای ورشکسته‌های سیاسی را خنثی کردند و ابرهای تردید و دودلی را در مواجه با حادثه کنار زدند. فرمایشات ایشان تأثیر زیادی در آرام‌سازی جامعه گذاشت.
وی در ادامه گفت: جدیت در شناسایی منشأ و ریشه‌های این مسئله، جدیت در شناسایی مباشران و مسببان اصلی، جدیت و سرعت در محاکمه و مجازات این جنایت‌کاران، جدیت در اطلاع‌رسانی به‌موقع به مردم، جدیت در دستگیری و عبرت‌گیری از این فتنه جدید و تقویت پدافند غیرعامل با رویکرد مردی سازی آن از جمله خواسته‌های مردم است.
خطیب جمعه قم با اشاره به شعار امسال اظهار داشت: طبق شعار امسال که هر ایرانی سه نهال بکار، رهبر معظم نیز در روز درختکاری سه نهال کاشتند. مسئولین جهاد کشاورزی از راه‌اندازی سامانه درختکاری خبر دادند که آبیاری آن‌ها نیز با آب‌های سبز و خاکستری انجام می‌شود و یعنی به منابع فعلی آبی فشار نمی‌آورد
وی گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که جز معدود کشورهایی هستیم که حفاظت از محیط‌زیست را در قانون اساسی داریم که مهم است و کسی نباید آن را نقض کند و این از امتیازات قانون اساسی ما است.
امام‌جمعه قم با اشاره به توجه جدی داشتن یک منتظر ظهور به همه انتظارات امام‌زمان (عج)، خاطرنشان کرد: تقواپیشگی و تسلیم اوامر و نواهی امام معصوم بودن، زنده نگه‌داشتن دین و قران، توجه نماز، جلب محبت اهل‌بیت (ع) و ترک گناه، همدلی و اتحاد، دعا برای فرج امام‌زمان (عج) و رعایت حق‌الناس از جمله انتظاراتی است که امام‌زمان در زمان غیبت از منتظران انتظار دارند.
وی با اشاره به مسئله حجاب که ضرورت شرعی و الزام قانونی است، عنوان داشت: رئیس‌جمهور نیز در جلسه شورای اجتماعی کشور تأکید کرد که تجربه انقلاب اسلامی نشان داد که زنان و دختران این سرزمین با زندگی عفیفانه و مؤمنانه بر حفظ عفاف و حجاب تأکید دارند، از همه دستگاه خواست که برای تبیین مسائل مرتبط با عفاف و حجاب و رفع بعضی شبهات تلاش بیشتری داشته باشند.
تولیت حرم حضرت معصومه (س) خاطرنشان داشت: از پیشرفت‌های اخیر سپاه پاسداران درباره ناو اقیانوس‌پیما شهید مهدوی تشکر می‌کنیم. این ناو مانند شهر دریایی متحرک است که با همه تجهیزات و امکانات آماده انجام مأموریت‌های اقیانوسی برای امنیت پایدار و صیانت از منابع و منافع جمهوری اسلامی است.

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40721