printlogo


کاشت نهال به یاد شهدا در 10 هکتار از مراتع استان قم
کد خبر: 40801
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ویژه برنامه هفته منابع طبیعی در 22 اسفندماه همزمان با روز ملی بزرگداشت شهدا با محوریت کاشت نهال در مراتع دیر و مره و هفت لول برگزار شد.

مجری طرح مرتعداری این مراتع سازمان اتکا است که نهال‌های مورد نیاز این عرصه را با مشارکت مرتعداران محلی تامین و با حضور مسئولان سازمان اتکا، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین، خانواده شهدای ارتش و منابع طبیعی را برگزار کرد.
 
ترحم بهزاد مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که مهمان ویژه این برنامه بود در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بدون بسیج ظرفیت‌های ملی و مشارکت همگانی محقق نمی‌شود، گفت: مرتعداران یک ظرفیت مردمی هستند که تا به امروز پای کار منابع طبیعی بوده‌اند و ما تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت آن‌ها در طرح کاشت یک میلیارد درخت بیشتر بهره‌مند شویم.

همچنین در این مراسم محسن هاشمی پدر شهید هاشمی از شهدای ارتش و شنین عراقی همسر شهید منصور عباسی در کنار اقشار مختلف مردم به کاشت نهال پرداخته و بر لزوم حراست از انفال و منابع طبیعی تاکید کردند.

در این مراسم عملیات کاشت نهال در مساحتی بیش از 10 هکتار از مراتع دیر و مره و هفت لول آغاز شد که این عملیات به منظور افزایش پوشش گیاهی مراتع و با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی دنبال می‌شود.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40801