printlogo


به مانند سنوات گذشته؛
آئین تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود
کد خبر: 40878
مراسم تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س) با سخنرانی آیت‌الله سعیدی و قرائت ادعیه و مناجات توسط حجت‌الاسلام ضیایی و حسن شالبافان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تحویل سال در حرم مطهر حضرت معصومه(س) دوشنبه 29 اسفندماه 1401 از ساعت ۲۲ در شبستان امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و تا ساعت ۱ بامداد یکم فروردین‌ماه 1402 ادامه خواهد داشت.

این مراسم با اجرای مهدی کلانترزاده، قرائت قرآن توسط قاسم محمدی، قرائت مناجات شعبانیه توسط حجت‌الاسلام ضیایی اجرای گروه سرود و روایتگری سیره شهدا دنبال می شود.

همچنین در ساعت ۲۳:۵۵ سخنرانی آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت انجام خواهد شد و سپس دعای توسل و دعای «یا مقلب القلوب» توسط حسن شالبافان خوانده می‌شود.

لحظه تحویل سال رأس ساعت ۰۰:۵۴:۲۸ بامداد یکم فروردین ماه خواهد بود و پس از لحظه تحویل سال پیام نوروزی مقام معظم رهبری به صورت زنده از بلندگوها و تلویزیون شهری حرم مطهر بانوی کرامت پخش خواهد شد.

زائرسرای کوثر واقع در صحن جواد الائمه(ع) حرم مطهر بانوی کرامت در ایام نوروز ۱۴۰۲ هر شب با ظرفیت ۴۰۰ نفر به زائران خدمات اسکان را ارائه می‌دهد و شبستان نجمه خاتون نیز با ظرفیت هزار تا هزار و ۲۰۰ نفر به اسکان زائران اختصاص یافته است.

با تدبیر مسئولان آستان مقدس قم در صورت افزایش تقاضا، بالکن غربی شبستان امام خمینی(ره) نیز شب‌ها در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

پذیرش اسکان برای اماکن داخل حرم مطهر از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود و اسکان نیز از ساعت ۲۱ تا ۷ صبح خواهد بود و زائران می‌توانند از فضاهای تدارک دیده شده در داخل حرم برای استراحت استفاده کنند.

ستاد اسکان زائران استان قم نیز برای راحتی زائران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مستقر خواهد شد تا برای اسکان زائران در مدارس آموزش و پرورش و اقامتگاه های میراث فرهنگی و گردشگری قم هماهنگی‌های لازم انجام ‌شود و زائران برای اسکان به مکان‌های تدارک دیده شده در سطح شهر هدایت شوند.

زائران می‌توانند برای ثبت نام و هماهنگی اسکان خارج از حرم مطهر به دفتر ستاد اسکان استان قم در حرم مطهر در حجره ۳۵ صحن امام رضا(ع) و برای اسکان شبانه در زائرسرا و داخل حرم مطهر به دفتر خدمات زائر واقع در صحن واد الائمه(ع) مراجعه کنند.

همچنین در ایام نوروز ۱۴۰۲ دفتر راهنمای زائر نیز در صحن جواد الائمه(ع) در دو شیفت صبح و عصر فعال خواهد بود.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40878