printlogo


استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با قم فردا:
مهمترین نو شدن در این ایام نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 40928
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه عید یعنی هر ساله های عیب های خود را رفع کنیم گفت: مهمترین نو شدن در این ایام نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی است.
 حجت‌الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه معنای عید خودسازی و خود اندیشی و نگاه به گذشته و توجه به نعمت های پروردگار است اظهار داشت: دعای معروف «یا مقلب‌القلوب و الابصار...» در باطن همین مسئله را می رساند.
وی ادامه داد: در این ایام که عید به عید می گذرد باید انسان هر سال به خدا نزدیکتر شود و عیب های خود را بشناسد و آن را رفع کند.
این کارشناس مذهبی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین گفت: امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند هر روزی که در آن معصیت خدا انجام نشود آن روز عید است.
وی خاطرنشان کرد: باید در این ایام روح خودمان را همانند لباس های تنمان و یا مانند بهار که نو می شود نو کنیم. عید و سال نو نباید فقط جامه ما را نو کند باید در سال جدید رفتار و کردار خودمان را هم تازه کنیم و اگر ضعفی در خودمان وجود دارد آن را از بین ببریم.
این استاد حوزه با اشاره به توبه از گناهان به نو شدن روح کمک می کند بیان داشت: مهمترین نو شدن در این ایام نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی است.

وی اضافه کرد: بهترین آداب عید، دعا هنگام تحویل سال و صله‌رحم در ایام نوروز است، در کتب ادعیه آداب دیگری نیز بیان‌شده است.

انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/40928