printlogo


رئیس هیئت‌مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم خبر داد:
شکایت جمعیت مبارزه با دخانیات از شبکه نمایش خانگی به علت تبلیغ مصرف سیگار
کد خبر: 42646
 رئیس هیئت‌مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم با اشاره به اینکه فروش و مصرف دخانیات در اطراف حرم حضرت معصومه (س) ممنوع است گفت:  در حال تنظیم شکایت از شبکه نمایش خانگی به علت تبلیغ مصرف سیگار هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا عادلی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم در نشست خبری که بعد ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: قم شهر مقدس بدون دخانیات پیشنهاد شده است که به علت شیوع کرونا مسکوت ماند ۲۰ سال پیش این طرح در مکه و مدینه انجام شده است.
افزود: فروش، تبلیغات و استفاده مواد دخانی در شعاع تعریف شده در شهرهای مقدس ممنوع است، و باید این اتفاق در قم هم رخ دهد.
عادلی ادامه داد: توانمندی‌های ngo  مبارزه با دخانیات استان محدود است و بیشتر در محور آموزش در مدارس و مهدکودک‌ها انجام می‌شود.
 رئیس هیئت‌مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم تصریح کرد: فروش دخانیات اطراف مراکز فرهنگی، آموزشی و اماکن مقدس ممنوع است فروش سیگار  به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است؛ اما متأسفانه قانون اجرا نمی‌شود.
عادلی بیان داشت: مافیای قدرتمند سیگار اجازه نمی‌دهد که این اتفاق رخ دهد و مصرف سیگار کاهش پیدا کند از ۱۸ کمپانی دخانیات جهان  ۱۷ کمپانی سیگار در ایران فعال است با وجود همه تحریم‌ها سیگار تحریم نیست.
 رئیس هیئت‌مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم عنوان داشت: به بهانه اشتغال‌زایی پروانه فروش دخانیات اعطا می‌شود؛ اما در حقیقت دوبرابر آنچه از این راه درمی‌آید هزینه سلامت مردمی می‌شود که از این سیگار آسیب‌دیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه سیگار بعد از صنایع سلاح و صنایع  پر درآمد است، گفت: سال ۲۰ ۲۰ بیش از  ۴۲ میلیارد دلارفروش داشت که حدود  ۲۲ میلیارد سود خالص است، مالیات سنگین می‌تواند یکی از راهکارهای کاهش خریدوفروش و گسترش سیگار شود.
 رئیس هیئت‌مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم با بیان اینکه مطالبه ما این است که قانون حاکم باشد اضافه کرد: درصد زیادی از کسانی که در قم سیگار  می‌فروشند مجوز فروش سیگار ندارد، و در فروشگاه‌های مواد غذایی سیگار هم به فروش می‌رسد.
عادلی تأکید کرد: با ترفندهایی از جمله اشتغال‌زایی و جلوگیری از قاچاق شرکت‌های دخانی در کشور مستقر شدند.
وی با انتقاد شبکه نمایش خانگی عنوان داشت: شبکه  نمایش خانگی  مشروب و سیگار  را ترویج می‌کند در حال برنامه‌ریزی شکایت وزارت  ارشاد هستیم متأسفانه شخصیت‌های اصلی در این شبکه سیگار می‌کشد و اینکه چه چیزی پشت سر این موضوع است که شبکه نمایش خانگی سیگار را تبلیغ می‌کند.

انتهای پیام/170


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/42646