printlogo


کارشناس مسائل غرب آسیا:
امروز آزادی‌خواهان جهان شیفته امام خمینی هستند
کد خبر: 42763
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه جامعیت فرمایشات حضرت امام به‌گونه‌ای بود که نه‌تنها مسلمانان بلکه همه آزادی‌خواهان جهان را شیفته خودکرده بود گفت: امروز هیچ جریان آزادی‌خواهی وجود ندارد مختلف رژیمی صهیونیستی و آمریکا نباشد.
سید رضا صدرالحسینی ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) و گرامی داشت یاد شهدای ۱۵ خرداد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی که حضرت امام خمینی (ره) دائماً بر آن تأکید داشتند و مطالب و موضوعات خودشان را حول آن مسئله بیان می‌کردند مسئله استکبارستیزی بود.
کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: باتوجه‌به اقدامات نظام سلطه و استعمار کهن تا کنون در کشورهای غرب آسیا، موضوعی که حضرت امام خمینی (ره) بیان می‌کردند کامل با فطرت انسان‌های این منطقه و باتجربه تاریخی مردم این منطقه همراهی داشت.
صدرالحسینی تأکید کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مسئله دشمن‌شناسی و موضوع مهمی مانند استکبارستیزی و موضوع استقلال جز موضوعاتی بود که حضرت امام رحمت‌الله علیه از ابتدای جوانی و در طول مبارزات بر علیه ‌رژیم صهیونیستی پهلوی موضوع مبارزه با آمریکا و استعمار را نیز بیان می‌کردند.
استاد دانشگاه عنوان داشت: فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) برای بسیاری از گروه‌ها و جریاناتی که آزادی‌خواه و‌ به دنبال آرمان‌خواهی بودند مطالبی بسیار جدید و انگیزه‌دار بود، و تلاش آن‌ها را برای مقابله با استبداد و طاغوت‌های داخلی خودشان و استعمار خارجی از جمله انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی که در طول ۵۰ سال گذشته تلاش کرد که با استفاده و آمریکا و غرب بر سرزمین‌های اسلامی تسلط پیدا کند مقاوم‌تر و باانگیزه‌تر شدند؛ زیرا فرمایشات حضرت امام راحل بر علیه این استعمار و زورگویی بود.
کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: نسل جدید در ایام حیات حضرت امام خمینی (ره) عاشق و خودباخته این دیدگاه همراه با توجهات کاملاً دقیق علمی و تاریخی ایشان بودند، امام مردم منطقه و گروه‌ها، جریانات سیاسی و آرمان‌خواهان را دعوت به استقلال و مبارزه با صهیونیسم بین‌الملل و آمریکا می‌کردند.
صدرالحسینی عنوان داشت: در این مبارزه و استقلال‌طلبی خود حضرت اما پیش‌قراول بودند و ضمن مقابله با رژیم پهلوی هم‌زمان مثبت مقابله با رژیم پهلوی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را در دستور کار خودشان قرار داده بودند.
وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) لحظه‌ای از مقابله و مبارزه با استعمارگران دست برنداشت چه در زمانی که در تبعید بودند و چه در زمانی که توانستند نظام جمهوری اسلامی را ایجاد کنند و در طول یک دهه از زعامت ایشان بر ایران و پذیرش جمهوری اسلامی ایران توسط ملت این مبارزه حضرت امام خمینی (ره) تداوم داشت.
استاد دانشگاه مطرح کرد: امروز هیچ جریانی در پنج قاره عالم با آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله نکند، این جریانات حتی اگر مسلمان هم نباشند از آموزه‌ها، تجربیات، نصایح و گفته‌های حضرت امام راحل استفاده می‌کنند، جامعیت فرمایشات حضرت امام به‌گونه‌ای بود که نه‌تنها مسلمانان بلکه همه آزادی‌خواهان جهان را شیفته خودکرده بود و براین‌اساس است که می‌توانیم این جمله مقام معظم رهبری را تکرار کنیم که انقلاب اسلامی ایران در هیچ کجای بدون اسم حضرت امام خمینی (ره) شناخته شده نیست.

انتهای پیام/۱۷۰


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/42763