printlogo


معاون راهداری قم:
تجهیز هفت راهدارخانه قم در ایام تاسوعا و عاشورا برای خدمت به زائران
کد خبر: 44126
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اشاره به تجهیز هفت راهدارخانه در طول راه‌های استان در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: در تمام این مدت، راهدارخانه‌ها آماده ارائه خدمات رفاهی - بهداشتی به عزاداران حسینی هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس شکوری گفت‌: هم‌زمان با دهه محرم و برگزاری آیین‌های سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، تمهیداتی به‌منظور تأمین ایمنی راه‌ها، تسهیل سفرها، ارائه خدمات مطلوب به کاربران و غیره لحاظ شده است.
وی تأمین ناوگان جایگزین، تجهیز راهدارخانه‌ها، استقرار تیم‌های نظارتی - اجرایی و غیره را ازجمله اقدامات تمهیدی این اداره کل برشمرد و گفت: در صورت نقص فنی و توقف ناوگان عمومی حامل مسافر در حوزه راه‌های استان، نسبت به تأمین اتوبوس جایگزین اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: ۸۰ نفر عوامل نظارتی اجرایی نیز ضمن بهره‌مندی از ۷۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری، در قالب گشت‌های ثابت و سیار، با استقرار در سطح راه‌ها، گلوگاه‌ها، پایانه‌ها و غیره نسبت به تأمین ایمنی راه‌ها، تسهیل سفرها و ارائه خدمات سفر اقدام خواهند کرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری قم تصریح کرد: نظارت بر رفتار ترافیکی رانندگان ناوگان عمومی حمل مسافر، کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان (کمربند ایمنی، کپسول اطفا حریق، آج لاستیک‌ها، سلامت شیشه‌ها و غیره)، بازدیدهای سرزده از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و دفاتر فروش بلیط، کنترل اسناد حمل‌ونقلی ناوگان (گواهینامه، کارت هوشمند، صورت‌وضعیت) در زمره اقدامات مسئولیتی این اداره کل در حوزه معاونت حمل‌ونقل است که طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید می‌شود.
شکوری همچنین به تعطیلی موقت کارگاه‌های عمران جاده‌ای در ایام تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و افزود: در پایان این ایام، در صورت رفع ریزگردها و کاهش آلودگی‌ها، با هماهنگی مسئولان ذی‌ربط نسبت به ادامه فعالیت کارگاه‌های عمرانی اقدام خواهد شد.
وی تأکید کرد: ده‌ها مسجد و مجتمع خدماتی رفاهی، در سطح راه‌های استان، طی ایام مذکور، به‌صورت تمام‌وقت، آماده ارائه خدمات موضوعه به کاربران جاده‌ای می‌باشند.
وی اظهار داشت: کاربران در صورت مشاهده هر نوع تخلف در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و نحوه ارائه خدمات توسط اماکن خدماتی بین‌راهی، می‌توانند با شماره‌گیری تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، نسبت به ارائه شکایت، انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/44126