printlogo


مدیرکل کتابخانه های عمومی :
خیران قمی درکتابخانه‌ سازی ورود کنند
کد خبر: 44578
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم از خیران این استان خواست تا در موضوع کتابخانه‌سازی نیز ورود جدی داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی توکلیان اظهار داشت: از نظر فضای فرهنگی در قم فقر فضای فرهنگی کتابخانه‌ای داریم و حتی در منطقه پرجمعیتی چون پردیسان کتابخانه عمومی وجود ندارد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی تاکید کرد: وجود کتابخانه جزو نیازهای شهروندان است و باید به آن توجه شود و همه خیران و مسوولان با همت جمعی دست به دست هم دهند تا این مهم انجام شود.

وی یادآور شد: انجمن خیران کتابخانه‌های استان قم فعال است این در حالیست که در اولویت‌های خیران ایجاد کتابخانه قرار نمی‌گیرد و بیشتر علاقه‌مند به بنای مدرسه هستند.

توکلیان با تاکید بر اینکه اگر به تاثیرهایی که کتابخانه عمومی در آینده فرزندان و کودکان کشورمان دارد آگاه باشیم به سمت کتابخانه‌سازی می‌رویم گفت: کتابخانه‌ها امروز صرفا جایی برای به امانت گرفتن کتاب یا مطالعه نیست و به عنوان پایگاه های فرهنگی واجتماعی فعالیت می‌کند و اگر خیران به این موضوع اشراف پیدا کنند با علاقه‌مندی در تاسیس و ایجاد کتابخانه هم تلاش خواهند کرد.

وی ابراز داشت: اکنون در قم ۲۵ کتابخانه فعال داریم و ۳۸ هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای دراستان موجود است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید اهمیت فعالیت کتابخانه که مرکزی فرهنگی است را به مردم متذکر شوند،افزود: کتابخانه‌ها بدون هیچگونه محدودیتی شرایط سنی، جنسیت، حتی دین و مذهب می‌توانند پذیرای علاقه‌مندان باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم گفت:‌ اتباع خارجی از ملیت‌های مختلف نیز در قم از خدمات کتابخانه‌ای استفاده کرده و خدمات یکسان با شهروندان ایرانی را دریافت می‌کنند.

وی گفت: کارت‌های عضویت در کتابخانه های عمومی قم شبکه‌ای است و هر عضو می‌تواند از کل سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه کشور استفاده کند.



انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/44578