معاون محیطزیست و خدمات شهری شهرداری قم از لزوم دریافت پروانه ایمنی توسط مراکز خدماتی و عمومی مانند بیمارستانها بر اساس دستورالعملها خبر داد.
به گزارش
پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از روابطعمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم اظهار کرد: با محوریت اداره کل مدیریت بحران استانداری قم و بر اساس دستورالعملهایی که تنظیم شده است، برخی از مراکز خدماتی - عمومی ملزم به دریافت پروانه ایمنی شدند که از جمله اینها بیمارستانها هستند.
وی افزود: جلسات با نظامپزشکی و اداره کل بحران به این نتیجه رسید که اکثر مراکز درمانی قبل از هر اقدامی پروانه ایمنی بگیرند.
معاون محیطزیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان شهید بهشتی، کامکار و آیتالله گلپایگانی درخواست پروانه ایمنی کردند و برای گرفتن این پروانه باید سیستمهای اطفا حریق، سیستمهای ایمنی و تجهیزات امداد و نجات مورد بررسی قرار میگیرد و همین موجب افزایش ضریب ایمنی آن مجموعه میشود.
اصفهانیان مقدم ادامه داد: همین نگاه در حال دنبالشدن در بخش اصناف و صنایع است که با همکاری متولیان امر مثل پاساژها و مراکز خرید خودشان اقدام به کسب پروانه ایمنی کنند تا شاهد کاهش حوادث باشیم؛ همچنین بررسی وضعیت ایمنی مناطق هشتگانه نیز با محوریت ستاد مدیریت بحران در سال گذشته دنبال شد.
وی با بیان اینکه دررابطهبا انجام فاز اول شناسایی مشاغل و اماکن پر خطر و خطرزا در شهر قم با محوریت سازمان مدیریت بحران و آتشنشانی انجام حدود ۸۳۱ مکان در فاز شناسایی قرار گرفتند، گفت: برای این منظور ۱۴ جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری در سطح مناطق هشتگانه در سال ۱۴۰۲ انجام شد.
معاون محیطزیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تکمیل بیمهنامه حوادث باری ۲۳ ساختمان شهرداری قم اضافه کرد: مسئله تأمین سیستم برق اضطراری نیز موضوع دیگری بود که برای ساختمانهای شهرداری قم در دستور کار قرار گرفت.
انتهای پیام/