printlogo


صبح امروز برگزار شد؛
تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های شهری قم
کد خبر: 49286
اصحاب رسانه قم از تعدادی پروژه‌های شهری بازدید و در جریان آخرین وضعیت این طرح‌ها قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» تور رسانه‌ای و بازدید خبرنگاران از برخی پروژه‌های شهری قم صبح امروز برگزار شد. در ابتدای این تور رسانه‌ای، خبرنگاران با حضور در کارگاه عمرانی فاز دوم پروژه مترو قم، با آخرین وضعیت این کلان پروژه و روند فعالیتی آن آشنا شدند.



در این بازدید عماد معینی، معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم به آخرین وضعیت این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: بالغ بر ۱۲ کیلومتر از تونل خط A متروی قم حفاری شده است و قطعه انتهایی آن به طول هزار و ۸۰۰ متر از میدان بقیه الله تا مسجد مقدس جمکران باقیمانده است.
وی ادامه داد: پس از انجام حفاری این قطعه، کل تونل فاز دو به اتمام می‌رسد و محدوده شمال غرب شهر قم به جنوب شرق شهر و مسجد مقدس جمکران با تونلی به ارتفاع ۹ متر در عمق ۲۴ متری به یکدیگر متصل می‌شوند.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم گفت: هزینه احداث هر کیلومتر مترو حدوداً ۴۵ میلیون یورو یعنی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و هزینه حفاری هر متر تونل سنتی نیز ۳۵۰ میلیارد تومان می‌شود.
در ادامه این تور رسانه‌ای، اصحاب رسانه با حضور در کارگاه عمرانی پروژه تقاطع غیرهمسطح فردوسی و آیت‌الله صدوقی از آخرین وضعیت این پروژه بازدید کردند.



احسان شجاعی منش، مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح فردوسی و صدوقی در خصوص آخرین وضعیت این پروژه به خبرنگاران گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی با بلوار آیت‌الله صدوقی به‌صورت یک پل روگذر طراحی شده که یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی شهر قم را تکمیل می‌کند.
وی با اشاره به پیشرفت ۷۴ درصدی این پروژه افزود: در حال حاضر در مرحله اجرای سازه اصلی پروژه هستیم که باتوجه‌به حجم ترافیک محدوده، تلاش بر انجام کار با حداکثر سرعت و کیفیت است.
مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح فردوسی و صدوقی ادامه داد: در حال حاضر در سمت محور فردوسی سازه پروژه به‌صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شده و در سمت محور یاسمن شاهد اجرای ۴۶ درصدی سازه هستیم.
شجاعی منش با اشاره به اینکه معارضات زیربنایی و ملکی موجب شد تا کارشناسان در طراحی سازه این پروژه بازنگری کنند افزود: در حال حاضر پروژه به‌صورت دو قوسی اجرا می‌شود.
در ادامه و ایستگاه پایانی بازدید از پروژه‌های شهری اصحاب رسانه در باغ گیاهان داروئی و دمنوش‌خانه بوستان علوی (ارگ شمعدانی) حاضر شدند.



حسین بیات، سرمایه‌گذار باغ گیاهان داروئی و دمنوش‌خانه بوستان علوی قم با اشاره به اهداف احداث این مجتمع، اظهار داشت: باغ گیاهان دارویی با هدف ترویج فرهنگ طبیعت دوستی و سلامت احداث شده و با مساحت ۶ هزار مترمربعی و کلکسیونی با بیش از ۱۵۰ گیاه دارویی آماده خدمات‌رسانی به شهروندان است.
وی از راه‌اندازی غرفه عطاری، صنایع‌دستی، حکیم خانه و نسخه‌پیچی آنلاین توسط حکیم مجموعه خبر داد و گفت: در گلخانه مجموعه، به‌صورت زنده گیاهان موردنیاز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
سرمایه‌گذار باغ گیاهان داروئی بوستان علوی قم مطرح کرد: بزرگ‌ترین سیاه‌چادر کشور، پخت انواع نان با افزونه‌های دارویی و گیاهی، مطبخ خانه، شربت خانه، رستوران، برکه ارگانیک، عکاس‌خانه و... از دیگر بخش‌های مجموعه است.
وی زمان اجرای پروژه را دو سال دانست و یادآور شد: حدود ۲۰ میلیارد تومان برای مجموعه هزینه شده است که برای ۴۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.


انتهای پیام/160


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/49286