printlogo


استاندار قم:
نرخ بالای مشارکت قم در انتخابات باید تکرار شود
کد خبر: 49310
استاندار قم حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی را مظهر اقتدار و اراده ملت دانست و گفت: مدیران قم باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا این استان مانند انتخابات اسفندماه گذشته، بالاترین نرخ مشارکت در کشور را داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمد آقامیری عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری قم در تالار کرامت استانداری همچنین با تأکید بر بسیج امکانات و نیروی انسانی لازم برای هر چه باشکوه‌تر برگزارکردن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در هشتم تیرماه افزود: اگر یک دستگاه اجرایی دراین‌خصوص همکاری نکند، تخلف کرده است.

 این مقام ارشد اجرایی در استان همچنین با بیان این مطلب که مدیران استان نباید در ستادهای انتخاباتی عضو شوند یادآور شد: به‌طورکلی عضویت در ستادهای انتخاباتی برای تمام مدیران ممنوع است و به‌نوعی تصرف در بیت‌المال محسوب می‌شود.

 وی در ادامه افزود: مدیری که از بیت‌المال حقوق می‌گیرد حق ندارد آن را به نفع نامزدی مورداستفاده قرار دهد.

 استاندار قم گفت: تمام ۶ کاندیدایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند، برای ما محترم هستند و کسی بر دیگری برتری ندارد.

 آقامیری با ذکر این نکته که تمام دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا بیشترین مشارکت را در استان داشته باشیم خاطرنشان کرد: مدیران حداکثر تلاششان را انجام دهند تا قم در انتخابات در پیشرو مانند انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته بالاترین نرخ مشارکت را در کشور داشته باشد.

 این مقام مسئول تصریح کرد: مردم سلایق مختلف دارند و هر نامزدی که به نظرشان اصلح‌تر باشد را انتخاب می‌کنند.

 وی در بخش دیگری سخنان انسجام موجود بین دستگاه‌های مختلف استان را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: موضوع‌هایی بوده که مسئولان استان از هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه، با یک نظر واحد آن را پیگیری نموده‌اند.

 آقامیری با بیان اینکه این اتحاد بین مسئولان استان، ناشی از همدلی و هم‌فکری بین دستگاه‌ها است اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که مشکل‌ها را به دیوان عدالت اداری ارجاع ندهیم.

 استاندار قم با یادآوری تبصره چهار ماده ۱۶ قانون عدالت اداری مبنی بر اینکه، همه دستگاه‌ها موظف‌اند مشکل‌هایی که مربوط به آنها می‌شود را بررسی کنند افزود: بر اساس این قانون که از سوی رئیس‌کل دادگستری استان به استانداری ابلاغ شده، از دستگاه‌ها درخواست کرده‌ایم، عادلانه به موضوع‌ها رسیدگی کنند.

 وی با بیان اینکه فعالیت‌های دستگاه‌ها باید متناسب با خط‌مشی‌ها و سیاست‌های تعیین شده از سوی دولت سیزدهم و انتظارهای مردم باشد خاطرنشان کرد: هر چقدر قانون محکم‌تر باشد، نظم عمومی نیز بهتر ایجاد می‌شود، برای ما رأی صادره از طرف دیوان عدالت اداری لازم‌الاجرا است و اجازه تفسیر آن را نداریم.

 ۲۱ کارگروه برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی تشکیل شد

 رئیس دیوان عدالت اداری نیز با بیان این نکته که مطابق دستور رئیس قوه قضاییه ۲۱ کارگروه برای رسیدگی به شکایت‌های مردم از دستگاه‌های مختلف اجرایی تشکیل شده گفت: از نیمه سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز بیش از ۳۰۰ جلسه با مسئولان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برگزار شده است.

 حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری با اشاره به اهتمام جدی دیوان عدالت اداری برای بررسی شکایت‌های مردم از دستگاه‌ها یادآور شد: سامانه دیوان عدالت اداری به‌صورت مستمر، رصد می‌شود تا مشخص شود در چه موضوعی و از کدام دستگاه شکایت صورت‌گرفته است.

 این مقام قضایی همچنین با اشاره به کاهش تعداد پرونده‌های تشکیل شده در دیوان عدالت اداری اضافه کرد: در ۲ سال گذشته به‌خاطر تعامل با دستگاه‌های اجرایی، تعداد پرونده‌ها در این دیوان با کاهش روبه‌رو بوده است.

 حجت‌الاسلام مظفری آشنایی مدیران با مسائل حقوقی را اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: برخی دستگاه‌ها در صدور بخش‌نامه‌ها و اتخاذ تدابیر و تصمیم‌گیری‌ها از ظرفیت مدیران حقوقی استفاده نمی‌کنند.

 وی بیان داشت: مسائل حقوقی ظرفیت خاصی را طلب می‌کند، در دستگاه قضایی، گاهی یک قاضی با ۳۰ سال سابقه کار، در فهم قانون دچار مشکل می‌شود.

 رئیس دیوان عدالت اداری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: طبق بررسی انجام شده در دیوان عدالت اداری، برخی دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها در رسیدگی به مشکلات مردم عملکرد مطلوبی ندارند.

 وی حجم بالای شکایت از شهرداری‌ها را باتوجه‌به قانون کمیسیون ماده ۱۰۰، امری طبیعی دانست و گفت: موضوع کمیسیون ماده ۱۰۰ مدیریت شهری یکی از معضل‌های کشور است و اصلاح آن، علی‌رغم قرارداشتن در دستور کار مجلس یازدهم، موردتوجه قرار نگرفت؛ ازاین‌رو نمایندگان مجلس دوازدهم باید به‌نوعی این مشکل را برطرف کنند.

 رئیس دیوان عدالت اداری همچنین با اشاره به اینکه اصول نظام‌مهندسی در کشور دچار ضعف‌هایی شده است تصریح کرد: رعایت‌نکردن این اصول به ساخت تراکم غیرمجاز و نداشتن دقت لازم در استحکام بنا منجر شده است.

 چهارمین جلسه شورای اداری قم با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی و قضایی تشکیل و طی آن، از علی جوانی مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک این استان به‌عنوان یک مدیر جهادی و پرتلاش در عرصه قضایی تجلیل به عمل آمد.




انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/49310