printlogo


این خرابه‌ها پارکینگ است؛
اوضاع نابسامان پارکینگ شرقی قم+ فیلم
کد خبر: 49318
این روزها اگر سری به پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س)بزنید گویی که یک منطقه جنگی است تا یک پارکینگ که زائران و مسافران باید خودروهای خود را در آن پارک کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» این روزها که قم شاهد حضور زائران و مسافران زیادی از شهرها و کشورهای مختلف است وضعیت بخش شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) به‌شدت آشفته و نابسامان و واقعاً بیشتر شبیه مناطق جنگی است تا یک کلان‌شهر.

بیشتر زائران و مسافران برای ورود به حرم حضرت معصومه (س) برای پارک خودروهای خود به بخش شرقی مراجعه کرده که جدیداً ورودی آن از سمت بلوار پیامبر اعظم بسته شده است و مسافران در بی‌خبری کامل وقتی به بلوک‌های بتنی می‌رسند تازه متوجه می‌شوند که درب پارکینگ شرقی از این قسمت بسته است و باید وارد بلوار عمار یاسر شده و بعد از پیچ‌وخم‌های زیادی بتوانند وارد پارکینگ شرقی شوند. 

هیچ کجای این پارکینگ شبیه یک پارکینگ مدرن و حتی یک پارکینگ غیر مدرن و قدیمی نیست؛ بلکه این پارکینگ خانه‌های تخریب شده با نمای بسیار زشت است که مسافران و زائران مجبور می‌شوند خودروهای خود را در آن پارک کنند.

اوضاع این پارکینگ به‌شدت آشفته و نابسامان است و چیزی جز آبروریزی برای شهر قم آن هم در این روزها که حتماً شاهد حضور زائران و مسافران زیادی هستیم خواهد بود. 

طرح توسعه شرقی حرم حضرت معصومه (س) یکی از طرح‌های عمرانی مهم شهر مذهبی قم محسوب می‌شود که هم‌اکنون با تملک بخش وسیعی از عرصه طرح و پلاک‌های واقع در امتداد و حاشیه محور حرم - جمکران، در حال اجراست.

اجرای طرح توسعه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در محدوده‌ای به مساحت ۲۹ هزار مترمربع و زیربنای ۵۰ هزار مترمربع از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است.

سال ۱۳۹۶ قرار بر این شد که پارکینگی در این بخش از شهر احداث شود در طرح پارکینگ شرقی هزار و ۶۰۰ پارکینگ در ۵۲ هزار مترمربع در سه‌طبقه منفی و احداث پایانه تبادلی مسافری در منفی یک این پروژه، ۲۱ هزار مترمربع فضای باز در سطح و صحن و ۱۵ هزار مترمربع فضای تجاری برای خدمات فرهنگی، خدماتی، سوغات، صنایع‌دستی و... در پروژه در نظر گرفته شده است.

 

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/49318