printlogo


قم فردا گزارش می دهد؛
دولت رئیسی پایان بخش تراژدی غم بار مونوریل
کد خبر: 49542
شهید رئیسی در همان ماه های نخست ریاست جمهوری و در اولین سفر استانی خود به قم بر تکمیل پروژه مونوریل تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  پروژه مونوریل را می توان یکی از بزرگترین پروژه های استان قم و حتی کشور نامید که عملا در دولت های یازدهم و دوازدهم به حال خود رها شده بود.
در واقع هیچ قدمی برای بهره برداری این پروژه برداشته نشد و عملا این پروژه در هشت سال دولت روحانی فقط و فقط خاک خورد.
یکی از اصلی ترین علت های عدم تکمیل این پروژه از سوی دولت روحانی سیاسی کاری بود به طوری که این دولت پروژه
مونوریل را به عنوان نماد دولت احمدی نژاد می دانست و بر این باور بود که عدم تکمیل آن می تواند به عنوان بی کفایتی دولت نهم و دهم محسوب شود.
پروژه
مونوریل یک پروژه ملی است


سید محمد آتش زر یکی از افرادی که از ابتدای کلید خوردن این پروژه در شورای اسلامی شهر قم حضور داشته و از نزدیک در جریان کار بوده است.
آتش زر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مراحل کلنگ زنی این پروژه در استان قم گفت: همانطوری که بارها بیان شده است این پروژه یک پروژه ملی است که بر اساس تصمیم گیری دولت در قم اجرایی شد.
وی ادامه داد: یکی از شروط دولت وقت برای راه اندازی پروژه مترو و تخصیص بودجه اجرای این پروژه بود که در قم نهایی شد.
آتش زر بیان داشت: به هر حال این پروژه باید به بهره برداری می رسید که متاسفانه کم کاری هایی صورت گرفت.


مونوریل نیازمند بودجه ملی


سید محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به هر حال پروژه ای که تا این حد پیشرفت داشته نباید به حال خود رها شود.
وی ادامه داد: بهره برداری از فاز اول و تکمیل فاز دوم که پردیسان و در آینده شهر پرنیان را پوشش دهد می تواند تکمیل آن را توجیه پذیر تر کند.
دهناد افزود: در سفر اخیر شهید رئیسی به قم تکمیل آن نهایی شد و باید منتظر اجرایی شدن آن در دولت جدید باشیم.


مونوریل باید تکمیل شود

علی حسینی کارشناس حوزه شهری نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که
مونوریل یک پروژه ملی است ، اظهار داشت: نیاز داریم که این پروژه تکمیل شود و مردم قم از منافع آن بهره مند شوند.
وی ابراز داشت: این پروژه می توانست در سال های اول دولت روحانی تکمیل  و به بهره برداری برسد اما متاسفانه سیاسی کاری و عدم نگاه علمی موجب شد که این پروژه به سرانجام نرسد.
وی تاکید کرد: دولت یازدهم و دوازدهم فارغ از نگاه های سیاسی باید برای این پروژه بودجه در نظر می گرفت تا به بهره برداری کامل برسد.
دولت رئیسی پایان بخش تراژدی غم بار
مونوریل
در این میان شهید رئیسی در همان ماه های نخست ریاست جمهوری و در اولین سفر استانی خود به قم بر تکمیل این پروژه تاکید کرد.
 بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده بود که تیمی کارشناسی در خصوص نهایی شدن این پروژه کار مطالعاتی انجام بدهند که در نهایت تصمیم بر راه اندازی و تکمیل این پروژه گرفته شد.

سفر دوم شهید رئیسی در واپسین روزهای حیات

سفر دوم شهید رئیسی که در اردیبهشت ماه و دو هفته قبل از شهادت ایشان صورت گرفت ، یک مصوبه خوب و شیرین برای مردم قم داشت.
بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته پروژه
مونوریل دوباره برای تکمیل نهایی در فاز نخست شروع به کار کرد و تصمیم گیری برای فاز دوم منوط به بهره برداری از فاز اول و نتایج کارشناسی شد.
در واقع بن بست این پروژه با ورود قاطعانه و کارشناسی دولت سیزدهم به پایان رسید، پروژه ای که عدم بهره برداری از آن روزانه جلوی مردم قم رژه می رود و علاوه بر ایجاد یاس و ناامیدی نماد ناکارآمدی دولت های مختلف است که نتوانستند آن را به بهره برداری برسانند.
در واقع دولت سیزدهم در همان عمر کوتاه و سه ساله خود نشان داد که سیاسی بازی جایی در دکترین آن ندارد و تنها و تنها مصالح مردم و پیشرفت جامعه برایش مهم است.
رفتار و گفتار دولت سیزدهم را می توان در همین پروژه در قم یافت که فارغ از جهت گیری های صورت گرفته ملاکش خدمت به مردم است.
هر چند که باید منتظر ماند و دید که دولت جدید آیا این پروژه را به سرانجام خواهد رساند و یا این که باز هم گره این پروژه کور خواهد ماند.



انتهای پیام/110


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/49542