printlogo


با حضور مسئولان؛
پوستر همایش بین‌المللی حکیم فارابی رونمایی شد
کد خبر: 49575
دبیر علمی همایش بین‌المللی فارابی از رونمایی پوستر همایش به پنج زبان دنیا خبر داد و گفت: حکیم فارابی شخصیت بزرگی هستند که در موضوعات مختلف بسیار برجسته بوده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر گرجیان ظهر امروز در کنفرانس خبری همایش بین‌المللی جایگاه فارابی در توسعه حکمت نظری و عملی که در مجتمع جامع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به شخصیت حکیم فارابی، اظهار داشت: فارابی یکی از الگوهای موفق سیاسی و اجتماعی است.
وی ادامه داد: فارابی شخصیتی است که اساتید برجسته بسیاری را در طول عمر خود دیده است و به کشورهای بسیاری مانند عراق، سوریه، ترکیه و... سفرکرده تا علم خود را بیشتر کند.
دبیر علمی همایش بین‌المللی جایگاه فارابی با اشاره به اینکه این شخصیت بزرگ در علم‌های ریاضیات، سیاست، جامع‌شناسی، منطق، روان‌شناسی و... کتاب و مطلب دارد، گفت: رویکرد قرآنی و وحیانی این شخصیت برجستگی بیشتری دارد.
وی اضافه کرد: بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان بزرگ دنیا و کشور در خصوص حکیم فارابی پایان‌نامه و کتاب‌هایی نوشته‌اند.
حجت‌الاسلام گرجیان خاطرنشان کرد: از حکیم فارابی در موضوعات و زمینه‌های مختلف کتاب‌های بسیاری بجا مانده است که بسیاری از آنها مورداستفاده بزرگان قرار گرفته و برخی هم در حال تدریس است.
وی عنوان کرد: در دانشگاه‌های برجسته کشور مانند تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و قم و همچنین در دانشگاه‌های کشورهای لبنان، عراق، هندوستان، قزاقستان و... مطالب بسیاری در خصوص حکیم فارابی منتشر شده است.


انتهای پیام/


لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/49575