وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد شکایات منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است، افزود: بهطورکلی میانگین مدتزمان رسیدگی به شکایات توسط بازرسان و کارشناسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، کمتر از یک روز است.
گفتنی است حوزه بازرسی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم طی سالهای اخیر باتوجهبه سیاستهای دولت بسیار تقویت و حجم کنترل و نظارتهای ستادی و مردمی بر نحوه فعالیت و عملکرد واحدهای اقتصادی فعال در استان با گسترش قابلتوجهی همراه شده است.
در همین رابطه یکی از کارهای خوب انجام شده طی سالهای اخیر، ایجاد زیرساختهای لازم برای مشارکت مستقیم عموم مردم در فرایند نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و اقتصادی استان و ارائه گزارش تخلفهای صورتگرفته به بازرسان ما جهت رسیدگی و تشکیل پروندهساز.
لازم به ذکر است بهمنظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از عرضه کالای قاچاق، گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.
همچنین از مردم خواسته شده است به فراخوان ثبتنام ناظران افتخاری به آدرس http://B۲n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبتنام نمایند.
بر اساس آخرین پایش صورتگرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود است که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.
اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژهای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گستردهای با فعالان بخش اصناف استان دارد.
لینک مطلب: | http://qomefarda.ir/News/item/49966 |