مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: نامگذاری روز قم و برندسازی مؤثر آن میتواند قم را به مقصد جذابتری برای گردشگران و سرمایهگذاران تبدیل کند.
محمد موسویمنش در گفتگو با خبرنگار
پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره بهضرورت ایجاد و ترویج یک تصویر مثبت و منحصربهفرد از شهر قم گفت: اختصاص یک روز به نام روز قم بهمنظور جلب نظر و توجه شهروندان، گردشگران، سرمایهگذاران، ایده مناسبی بوده که بهمنظور بهکارگیری راهبُردهای بلندمدت برای تغییر و بهبود تصویر و جایگاه شهر قم در اذهان عمومی قابلتوجه و اهمیت است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه برندسازی مؤثر میتواند یک شهر را به مقصد جذابتری برای گردشگران و سرمایهگذاران تبدیل کند افزود: قم، دومین حرم اهلبیت (س) در کشور است که باتوجهبه وجود بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین مسجد مقدس جمکران همواره از مقاصد مهم گردشگری در کشور محسوب میشود.
وی با اشاره به اینکه هر شهر دارای ویژگیهای فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی منحصربهفردی است ادامه داد: نامگذاری روزی به نام قم به شناسایی و تقویت این ویژگیها کمک میکند تا شهر بهعنوان یک مکان متمایز و خاص شناخته شود و درنظرگرفتن روز ۲۳ ربیعالاول و سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم بر اهمیت این موضوع افزوده است.
موسویمنش تصریح کرد: نامگذاری این روز و توجه به هویت شهری میتواند در نهایت موجب بهبود زیرساختها، خدمات عمومی و فضاهای شهری، کیفیت زندگی شهروندان را افزایش دهد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: وقتی شهری یک هویت قوی دارد، ساکنان آن بیشتر به شهر خود افتخار میکنند و احساس تعلق بیشتری دارند که این احساس میتواند به مشارکت بیشتر شهروندان در فعالیتهای شهری و بهبود زندگی اجتماعی منجر شود.
وی به آغاز فرایند برنامهریزی رویدادهای روز قم اشاره کرد و افزود: جلسات اولیه هماهنگی و برنامهریزی انجام شده و اقدامات لازم بهمنظور تشکیل کمیتههای فرهنگی، هنری، اجرایی، اطلاعرسانی و سایر کمیتهها صورت پذیرفته و امیدواریم بتوانیم امسال، برنامههای متفاوتتری نسبت به گذشته به اجرا دربیاوریم.
موسمی منش در پایان تصریح کرد: برنامههای در نظر گرفته شده به مناسبت روز قم در سه سطح استانی، ملی و بینالمللی خواهد بود.
انتهای خبر /170