printlogo


استاندار قم:
مشاوران املاک فاقد پروانه باید تعطیل شوند
کد خبر: 50564
استاندار قم با تأکید بر لزوم قرارگرفتن موضوع تنظیم بازار مسکن در دستور کار کارگروه تنظیم بازار این استان گفت: برخورد با مشاوران املاکی که از اتحادیه مربوطه، پروانه و مجوز فعالیت نداشته باشند، قطعی است و این واحدها بدون استثنا تعطیل خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سید محمد آقامیری عصر سه‌شنبه در سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در تالار امام جواد (ع) استانداری افزود: مشاوران املاکی که به شکل قانونی کار می‌کنند نیز باید آخرین قوانین و مقررات ابلاغی در حوزه اجاره مسکن را رعایت کنند.

 وی افزود: اگر یک واحد مشاور املاک این قانون‌ها را رعایت نکرد، برابر قانون با آن برخورد می‌کنیم؛ قانون هم اجازه داده که پروانه متخلفان را باطل کنیم.

 استاندار قم خواستار تهیه گزارشی از دلایل افزایش اجاره‌بهای مسکن از سوی پلیس امنیت اقتصادی استان شد و گفت: مدیران استان حتی یک‌لحظه نیز نباید بازار مسکن را رها کنند؛ این موضوع خیلی مقتدر، توانمند و باانگیزه از سوی آنان پیگیری شود.

 این مقام مسئول اظهار کرد: ما از مسیری که هم اینک بازار مسکن استان طی می‌کند، احساس خطر می‌کنیم؛ در صورت تداوم این وضعیت، به‌طورقطع یک سیلی از بازار خواهیم خورد.

 آقامیری از اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم خواست نسبت به متخلفان، هیچ‌گونه ترحمی نداشته باشد.

 وی یادآور شد: طبق مصوبه شورای تأمین امنیت استان، برخورد با واحدهای تجاری املاک که تخلف می‌کنند، نیاز به انجام مراحل قانونی ندارد؛ بلافاصله در خصوص پلمب و تعطیلی این واحدها اقدام خواهد شد.

 این مقام ارشد اجرایی در استان قم تأکید کرد: اگر با این واحدهای غیرقانونی قاطعانه برخورد نکنیم، با آنکه مسکن زیادی تولید کرده‌ایم، با معضل گرانی مسکن مواجه خواهیم شد.

 وی اضافه کرد: قم نخستین استان در تولید مسکن است، ازاین‌رو نباید تورم مسکن را شاهد باشیم.




انتهای خبر /

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50564