printlogo


برادر شهید دوران دفاع مقدس:
وصیت‌نامه شهید نوجوان قمی که باعث تعجب شد
کد خبر: 50617
برادر شهید گفت: وقتی آیت‌الله مشکینی وصیت‌نامه شهید مالکی نژاد را مطالعه کردند پرسیدند این شهید سطح چند حوزه بوده که گفته شد شهید نوجوان بوده و تا سوم راهنمایی بیشتر درس نخوانده آیت‌الله مشکینی گفتند این کلمات برای کسی است که مسیر عرفان را طی کرده باشد.
حسن مالکی‌نژاد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: دفاع مقدس را می‌توان از ابعاد مختلف بررسی کرد و اثرات بسیار خوبی که توانسته برای آینده جامعه شته باشد در قالب‌های مختلف می‌توان نام برد، یکی از مهم‌ترین دلایل پایداری یک جامعه‌ای که انقلاب کرده است نسل‌های مختلف تاریخ آن انقلاب را بدانند.

برادر شهید حسین مالکی‌نژاد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل اطلاع‌رسانی در مورد انقلاب این بود که ما توانستیم در جنگ برگ برنده‌های بسیار خوبی را توسط جوانان کشور داشته باشیم جوانان ما در دوران دفاع مقدس مظهر حماسه بودند و به نماد و مظهر پایداری، مقاومت، ایستادگی و ازخودگذشتگی شدند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان مخلصانه برای حفظ این انقلاب و کشور در برابر متجاوز ایستادگی کردند این ایستادگی در برابر دشمن را به نسل‌های بعدی یاد دادند که همه این‌ها برگرفته از مکتب و فرهنگ عاشورا است، دوران دفاع مقدس امتداد فرهنگ عاشورا بود آن امتداد در دوران دفاع مقدس پایان نیافته است و باید ادامه پیدا کند و امتداد این فرهنگ عاشورایی تا انقلاب حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

مالکی‌نژاد بیان داشت: امتداد فرهنگ عاشورا با بیان حقایق و تاریخ دفاع مقدس برای نسل‌های امروز محقق می‌شود باید بیان شود که جوانان کم‌سن‌وسال همین مرزوبوم در آن ایام چه کارهای بزرگی را انجام دادند؛ مانند شهید زین‌الدین که با آن سن کم فرمانده لشکر بود و پیروزی‌های زیادی را حاصل کرد.

حقایق دفاع مقدس تأثیر خودش را روی نسل جدید خواهد گذاشت 

برادر شهید دوران دفاع مقدس عنوان داشت: بسیاری از اتفاقات دوران دفاع مقدس شاید برای نسل امروز غیرقابل‌باور باشد؛ اما وقتی با جزئیات و مستندات این مطالب را به جوانان امروزی بیان کنیم تأثیرات واقعی خودش را خواهد گذاشت همان‌طور که این تأثیرات را می‌توانیم در حضور جوانان همین مرزوبوم در دفاع از حرم اهل‌بیت علیه‌السلام در سوریه مشاهده کنیم.

وی گفت: وقتی جوانان این مسائل را متوجه شوند «ما می‌توانیم» را با عمق جان درک می‌کنند و برای پیشرفت کشور گام برمی‌دارند، یکی از فرصت‌های خوب برای بیان آنچه در ۸ سال دفاع مقدس رخ داد هفته دفاع مقدس است تا در این دوران جوانان به هویت حقیقی انقلاب ملت ایران دست پیدا کنند وقتی هویت خودمان را شناختیم برای حفظ آن هویت که همان انقلاب است تلاش کرده و پای آرمان‌های انقلاب ایستادگی می‌کنیم.

مالکی‌نژاد افزود: امثال حسن تهرانی مقدم‌ها همان جوانان دوران دفاع مقدس هستند و اگر امروز به قدرت موشکی دست پیدا کردیم که باعث شده قدرت منطقه‌ای باشیم و دشمنان جرات نکنند جنگی علیه ملت ایران شروع کنند یادگار همان دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه معجزه‌هایی که در جنگ رخ داد باید در قالب‌های هنری مختلف به نسل جدید انتقال پیدا کند، عنوان داشت: از جمله وصیت‌نامه‌های شهدا منبع غنی برای بیان حقایقی است؛ زیرا این وصیت‌نامه‌ها از عمق جان نوشته شده است امروز که وصیت‌نامه برخی از شهدای دوران دفاع مقدس را مطالعه می‌کنید گویا تاریخ را مشاهده می‌کردند از جمله وقتی صحبت‌های شهید باکری در مورد رزمندگان دوران دفاع مقدس که به چند دسته تقسیم می‌شود را امروز به عینه مشاهده می‌کنیم شهدا آینده را می‌دیدند.

برادر شهید دوران دفاع مقدس بیان داشت: شهید حسین مالکی‌نژاد ۱۳ساله بود که به جبهه رفت و تا سوم راهنمایی بیشتر تحصیل نکرد؛ اما در جبهه ساخته شد تا جایی که وقتی آیت‌الله مشکینی وصیت‌نامه شهید مالکی نژاد را مطالعه کرد سؤال کردند این شهید سطح چند حوزه بودند که به ایشان گفته می‌شود این شهید نوجوان بوده و تنها تا سوم راهنمایی آن هم در جبهه تحصیل‌کرده است ایشان وقتی این را شنیدند گفتند این وصیت‌نامه و جملاتی که در این وصیت‌نامه آمده است برای کسی است که دوران و مسیر عرفان را طی کرده باشد.

وی تأکید کرد: شهدا مسیر عرفان را به‌صورت عملی طی کردند اگر جوانان امروز این نکات را از شهدای دوران دفاع مقدس بدانند قدم در مسیر همین شهدا خواهند گذاشت؛ مانند رزمندگانی که در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم در سوریه شرکت کردند.

شهید حسین مالکی‌نژاد در اولین روز از شهریور سال ۱۳۴۹ در محله آذر شهر مقدّس قم به دنیا آمد و از همان دوران کودکی به خواندن قرآن و مدّاحی اهل‌بیت (ع) مشغول شد.

حسین در سال ۱۳۶۲ زمانی که فقط ۱۳ سال بیشتر نداشت پا به جبهه گذاشت و در عملیات‌ مکرر شرکت کرد و سرانجام در ۱۲ مرداد ۱۳۶۶ در ۱۷ سالگی در شلمچه به شهادت رسید و در قطعه ۱۵ گلزار علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

بخشی از وصیت‌نامه شهید حسین مالکی‌نژاد: ای خدا کاش به من هزارها جان می‌دادی که راکت‌هایی که بر سر ملت‌ها می‌ریختند به بدن من می‌خورد و صدپاره می‌شدم و دوباره زنده می‌شدم و دوباره این کار تکرار می‌شد؛ ولی این راکت‌ها لطمه‌ای به فرزندی که در بغل مادر و در رحم مادر است نمی‌رسید.
انتهای خبر /۱۷۰

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50617