printlogo


نایب‌رئیس شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم:
شرکت‌تعاونی توسعه و عمران، تعاونی برتر کشور شد
کد خبر: 50627
نایب‌رئیس شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم با اشاره به کسب رتبه برتر شرکت‌تعاونی توسعه و عمران در بین تعاونی‌های کشور بیان داشت: شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ به‌عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شده و در جشنواره تعاونی‌های برتر ملی موفق به دریافت لوح تقدیر شده است.
 نعمت‌الله دیانی عضو و نایب‌رئیس شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   با اشاره به معرفی شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم اظهار داشت: شرکت‌تعاونی عمران شهرستان قم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۳ باعرضه بیش از ۱۰ هزار سهم به ثبت رسید و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد اعضای شرکت از خانواده محترم ایتام، ایثارگران، معلولین بهزیستی، فرهنگیان و جامعه کارگری هستند.
 وی با اشاره به مصوبات شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم بیان داشت: دولت و سازمان‌های وابسته می‌توانند فعالیت‌ها، طرح‌ها و زمین‌ها و املاک واگذاری در بخش تولید و توزیع و خدماتی رو در مواردی که برگزاری مناقصه به‌صرفه نباشد، جذب کند؛ تملک اراضی واقع در بافت‌های فرسوده روستایی و شهری و انجام فعالیت‌های عمرانی و آبادانی در این مناطق، سرمایه‌گذاری و انجام کلیه فعالیت‌های قانونی دستگاه‌های اجرایی که به‌موجب ضوابط و اختیارات برون‌سپاری شده است.
 نایب‌رئیس شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم با اشاره به کشتارگاه صنعتی قم گفت: شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم در سال تیرماه ۱۳۹۹ کشتارگاه به‌صورت ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نقد و ۷۲۰ میلیون تومان در قالب ۳۰ قسط خریداری نمود؛ اما چند ماه بعد به جهت برگشت‌خوردن چک‌ها قرارداد در حال فسخ بود که هیئت‌مدیره جدید در سال ۱۴۰۱ علاوه بر پرداخت تمامی بدهی‌ها اقدام به دریافت سند کرده است.
 وی ادامه داد: شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم به جهت رعایت امنیت غذایی که رسالت اصلی کشتارگاه است اقدام به احداث طرح‌های جدیدی مانند رندینگ و میدان دام کشتارگاه کرد و یا اصلاح خلأهای قراردادهای گذشته از بسته‌شدن قرارداد باقیمت نازل جلوگیری کرد، لازم به ذکر است کشتارگاه در سال ۱۴۰۲ حدود چهارهزار رأس دام به طور روزانه کشتار داشت؛ اما متأسفانه به جهت شرایط کشور کشتار به حداقل خود یعنی به زیر هزار رسیده است.
 عضو شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم با اشاره به پروژه ساخت مسکن در منطقه پرنیان بیان داشت: پروژه ساخت ۱۰۳۳ واحد در منطقه پرنیان با انعقاد قرارداد میان شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم با اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفت و علی‌رغم تأمین مالی دشوار و تماس‌های مکرر با متولیان امر با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰درصدی همراه بوده است؛ لازم به ذکر است حدود ۳۰۰ واحد نیز به جهت عدم تأمین منابع مالی توسط بانک مسکن و پرداخت حق‌الزحمه در قالب یک تفاهم‌نامه عودت داده شد و مابقی واحدها در حال ساخت است.
 وی با اشاره به طرح‌های در دست اقدام این شرکت ابراز داشت: یک سری طرح‌های در دست اقدام که در حال حاضر در حد تفاهم‌نامه هستند از جمله کلیه طرح‌هایی که تقریباً در شهر کهک ایجاد شده، تفاهم‌نامه آنها با شهردار کهک منعقد شده و پروسه بررسی و اجرا در قالب کارگزاری و به‌کارگیری سرمایه‌گذاری هم در دست اقدام است.
 دیانی با اشاره به تعداد سهام‌داران این شرکت افزود: در سال ۱۳۹۳ حدود ۱۰ هزار سهم به ثبت رسید که در حال حاضر به جهت بهره‌وری قابل‌قبول شرکت، بالغ بر ۱۲۰ هزار سهم ثبت شده که حدود ۷۰ درصد این سهام متعلق به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.
 وی با اشاره به
کسب رتبه برتر شرکت‌تعاونی توسعه و عمران در بین تعاونی‌های کشور بیان داشت: شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ به‌عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شده و در جشنواره تعاونی‌های برتر ملی موفق به دریافت لوح تقدیر شده است.
 نایب‌رئیس شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم با اشاره به چشم‌انداز این شرکت خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی اعضای هیئت‌مدیره و خط‌مشی‌هایی ایجاد شده مسیر شرکت رو به پیشرفت است؛ اشتغال هم که از اولویت‌های شرکت است با ایجاد شغل در کشتارگاه و سایت پرنیان صورت‌گرفته که این اقدام در قالب فراخوانی به‌تمامی اعضا اقشار مختلف اطلاع‌رسانی شد که بخش عظیمی از اعضا به‌عنوان کارکنان سایت پرنیان در حال انجام فعالیت هستند.
 وی با اشاره به رسالت اصلی تأسیس شرکت‌تعاونی عنوان کرد: توسعه طرح‌های استانی رسالت اصلی تأسیس شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم بوده و هست و به‌طورکلی با انجام طرح‌های استانی باعث مردمی‌کردن اقتصاد که فلسفه اصلی تأسیس شرکت‌تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم است.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر /150


 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50627