printlogo


دبیر ستاد آیین‌های فاطمی حرم مطهر:
استقبال از کاروان حضرت معصومه برگزار می‌شود
کد خبر: 50655
دبیر ستاد آیین‌های فاطمی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، گفت: کاروان نمادین استقبال از ورود حضرت معصومه به قم ساعت ۷:۳۰ صبح روز جمعه ۶ مهرماه از چهارراه معصومیه به سمت حرم حرکت خواهد کرد. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی در نشست خبری تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در ایام معصومیه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد اظهار داشت: حادثه تلخ ریزش معدن طبس را تسلیت عرض می‌کنم امید است باتدبیر مسئولان شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.

 دبیر ستاد آیین‌های فاطمی و مدیر عالی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها بیان داشت: کاروان نمادین استقبال از ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم مانند سال‌های گذشته یک برنامه فرهنگی، خانوادگی و نشاط‌آور خواهد بود این کاروان از مسجد فاطمه الزهرا از خیابان امامزاده ابراهیم (س) به سمت حرم مطهر حرکت خواهد کرد کاروان دیگری نیز از بیت النور به سمت حرم مطهر حرکت می‌کند و در سه‌راه بازار به هم ملحق می‌شوند.

وی تصریح کرد: در ایام سالروز ورود و شهادت حضرت معصومه (س) کاروان سفیران کریمه در مجموعه‌های درمانی و دیگر مناطق حضور پیدا می‌کنند.

فلاحی عنوان داشت: موکب‌ها خدمت‌رسانی از سراسر کشور نیز در ایام معصومیه به ارائه خدمت به زائران می‌پردازند، ۱۵ موکب از ایران و عراق اعلام آمادگی برای خدمت‌رسانی در ایام شهادت داشتند و در خدمت زائران خواهد بود.

فلاحی ادامه داد: فضای شهر قم چه در ایام شادی و در ایام شهادت باید آماده برای همه نوع خدمت رسانی باشد تا زائر در حوزه درمانی، رفاهی، اسکان و... مشکلی نداشته باشد.

دبیر ستاد آیین‌های فاطمی و مدیر عالی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: زائران که وارد شهرهای زیارتی می‌شود مجموعه از خدمات از جمله پارکینگ، درمانگاه، اسکان و... را نیاز دارند در ایام محرم و صفر تمام تلاش را به کار گرفتیم تا زائر حداقل سرپناه را داشته باشد؛ اما فضای حرم محدود است و استان هم آن‌طور که باید از زائران استقبال نکردند.

وی با اشاره به اینکه به علت کثرت زائران غیرایرانی در ایام خاص نیازمند به ورود همه دستگاه‌های قم برای خدمت‌رسانی به این زائران هستیم، اضافه کرد: برخی از فعالیت‌های فرهنگی برای کاسبان اطراف حرم مطهر انجام می‌شود؛ اما باید متولیان از جمله اماکن و اتاق اصناف نظارت بیشتری داشته باشند تا زائران تکریم شوند.

انتهای خبر /۱۷۰

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50655