printlogo


در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛
جهان امروز متأثر از هوش مصنوعی است
کد خبر: 50680
مسئول غرفه هوش مصنوعی گفت: هدف بخش هوش مصنوعی برای بازدیدکننده و مخاطب، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند امروزه جهان متأثر از هوش مصنوعی است و اگر این مسیر ادامه پیدا کند حداقل ۱۰ الی ۲۰ سال آینده کاملاً دنیا متحول خواهد شد، آشنایی مخاطب با این علم نوظهور است.
 سید محمدصادق اسلامی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» با اشاره به برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه یاد یاران از شنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ مطابق هر سال طی هفته دفاع مقدس با برپایی بخش‌های مختلف و با شعار «جنگی که بود جنگی که هست» در حال برگزاری است.
 وی با اشاره به غرفه‌های متنوع نمایشگاه یاد یاران بیان داشت: یکی از غرفه‌های مهم نمایشگاه یاد یاران، غرفه فضای مجازی است که شامل بخش سواد رسانه، بخش واقعیت مجازی و بخش هوش مصنوعی است که در انتهایی نمایشگاه واقع شده به این صورت که بازدیدکنندگان از ابتدای نمایشگاه با تصاویری از شروع جنگ و اتفاقاتی که در جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس افتاده است شروع به بازدید می‌کنند و در انتها با غرفه فضای مجازی، جنگی که هست و در آینده هم ادامه خواهد داشت آشنا خواهند شد.
 مسئول غرفه هوش مصنوعی گفت: مسئولیت برپایی غرفه مربوط به بخش واقعیت مجازی، سواد رسانه و هوش مصنوعی، به سازمان فضای مجازی بسیج سپرده شده است.
 وی با اشاره به هدف برپایی بخش هوش مصنوعی ابراز داشت: هدف بخش هوش مصنوعی برای بازدیدکننده و مخاطب، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند امروزه جهان متأثر از هوش مصنوعی است و اگر این مسیر ادامه پیدا کند حداقل ۱۰ الی ۲۰ سال آینده کاملاً دنیا متحول خواهد شد، آشنایی مخاطب با این علم نوظهور است.
 اسلامی افزود: تمام اتفاقاتی که در دنیا در حال وقوع است به دست هوش مصنوعی خواهد افتاد؛ نظیر هوش تمدن‌ساز، هوش اقتصادی، هوش مالی، هوش تکنولوژی، هوش صنعت و هوش فرهنگی که تا به امروز یا حداقل تا چند سال قبل متأثر از انسان بوده، کاملاً متأثر از هوش مصنوعی خواهد شد.
 وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره هوش مصنوعی بیان داشت: طبق مثال انقلاب صنعتی که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند می‌توان فرض بگیریم که انقلاب صنعتی حدود ۱۲۰ الی ۲۰۰ سال پیش رخ داد و کل جامعه بشری را در دنیا تحت‌تأثیر اساسی خود قرار داد و باعث تعدیل بخش از اعظمی از نیروی کار در صنایع مختلف شد و باعث استفاده از ابزارهای مکانیکی مختلف به‌جای آنها شد؛ هوش مصنوعی نیز در حال حاضر همین رویه را در پیش گرفته است.


خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای خبر /150


 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50680