printlogo


همسر شهید مدافع حرم:
شهید، شهید پرورش می‌دهد
کد خبر: 50683
همسر شهید مدافع حرم با تأکید بر برگزاری مراسم‌های شهدا و زنده نگه‌داشتن خاطرات شهدا گفت: شهید، شهید پرورش می‌دهد اگر امروز جوانانی شجاعانه در محور مقاومت حضور دارند به علت یادآوری همان خاطرات دوران دفاع مقدس است.
آمنه محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این حرف حقی است شهید، شهید پرورش می‌دهد امروز اگر جوانان در جبهه مقاومت با شجاعت تمام در مقابل دشمن جنایت‌کار ایستادگی می‌کنند و آرزوی شهادت دارند به‌این‌علت است که در مکتب شهدا تربیت شده‌اند.

همسر اولین شهید مدافع حرم محله بنیاد قم ادامه داد: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت همین برنامه‌های هفته دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدا است وقتی زندگی شهدای مدافع حرم و شهدای محور مقاومت را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که چقدر به حضور در مراسم‌هایی که به یاد شهدا برگزار می‌شد اهتمام داشتند. 

وی تصریح کرد: شهید روشنایی همواره ارادت خاصی به شهدای دوران دفاع مقدس داشت و حضور در گلزار شهدا را هرگز ترک نمی‌کرد همچنین مراسم‌هایی که به یاد شهدا برگزار می‌شد را بسیار دوست داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: بنا بر آیات قرآن شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خورند این را می‌توان به‌جرئت گفت هیچ‌کسی همچون شهدا نمی‌توانند در دل‌ها نفوذ کنند و جوانان و نسل جدید را با راه حق و حقیقت آشنا کنند هرگز نباید تصور شود گفتن از شهدا و بیان خاطرات شهدا تکراری است هرگز نباید تصور شود برگزاری یادواره‌های شهدا مخصوصاً در هفته دفاع مقدس بدون فایده است.

همسر شهید مدافع حرم تصریح کرد: اگر بیان خاطرات شهدا و دلاوری‌های شهدا رزمندگان دوران دفاع مقدس که با تأسی از مکتب عاشورا بود نبود امروز شاهد حضور رزمندگان در دفاع از حرم اهل‌بیت و جبهه مقاومت نبودیم برای نسل جوانی که دوران دفاع مقدس را ندیده علاوه بر بیان دلاوری‌ها در دوران دفاع مقدس باید حقایق فداکاری‌های شهدای اخیر از جمله شهدای مدافع حرم را بیان کرد.

وی عنوان داشت: همچنین یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان نسل جوان را از چنگال دشمنان فرهنگی نجات داد معرفی شهدای هر محله به جوانان همان محله است در این مسئله مسئولان فرهنگی باید با انسجام عمل کنند، شهید متعلق به همه است، اگر روزی شهدا و فداکاری شهدا فراموش شود جامعه از همه لحاظ دچار سستی و فروپاشی خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: شهید روشنایی در برخورد با نسل جوان و سؤالات آنها همواره صبور بود حتی اگر کسی مانند او فکر نمی‌کرد هرگز با تندی و بداخلاقی رفتار نمی‌کرد؛ بلکه سعی می‌کرد با آنچه می‌داند و مستندات موجود حقایق را بیان کند.

همسر شهید مدافع حرم افزود: می‌دانم که نظر لطف حضرت زینب سلام‌الله‌علیها بر خانواده شهدای مدافع حرم وجود دارد و از این نظر لطف است که صبوری به ما داده تا بتوانیم در نبود عزیزترین شخص زندگی‌مان راهش را ادامه دهیم شهید روشنایی به ولایت‌فقیه بسیار اعتقاد داشت آخرین درخواستش این بود که سلامش را محضر مقام معظم رهبری برسانیم و از او بخواهیم که در نماز شب او را هم دعا کند.

سید سجاد روشنایی، شهید مدافع حرم در سال ۱۳۳۱ در روستای روشنای اراک متولد شد و هنگامی که دو سال داشت پدرش به قم مهاجرت کرد.

سجاد در کودکی به‌شدت بیمار شد و همه پزشکان از او قطع امید کردند؛ اما خداوند به او نظر کرد و سید سجاد روشنایی تا ۳۷ سالگی در این دنیا ذخیره اسلام ماند و جان خود را در راه اسلام و اهل‌بیت (ع) ‌تقدیم کرد.

وی از طریق خانواده خود با همسرش آشنا شد، ازآنجاکه پدر این دو خانواده با یکدیگر همکار بودند و شناخت کافی از یکدیگر داشتند و سجاد از سختی‌های کار خود و زندگی یک نظامی به همسرش گفت و او هم عاشقانه وی را انتخاب کرد و در شب ولادت حضرت علی (ع) زندگی مشترک آن دو آغاز شد و حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های ملیکا السادات و مریم السادات است.

سجاد در سپاه فرمانده گردان سوم امام حسین (ع) لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) استان قم بود و در منطقه عملیاتی در سوریه جانشین گردان بود و نام مستعارش سید عباس بود. 

سید سجاد ۳۷ روز در سوریه بود‌و  در نهایت با اصابت تیر به قفسه سینه و پهلوی چپش در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ در عملیات آزادسازی شهرک‌های شیعه نشین نبل‌الزهرا که سال‌ها در محاصره تروریست‌های داعشی بود به شهادت رسید.

انتهای خبر /۱۷۰

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50683