printlogo


فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:
مصالحه ۶۸ درصد پرونده‌ها در مرکز مشاوره پلیس
کد خبر: 50818
فرمانده انتظامی استان قم گفت: بیش از ۶۸ درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره پلیس به مصالحه ختم شده است بیشترین پرونده‌های مصالحه شده اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که باعث کاهش پرونده‌ها در محاکم قضایی می‌شود.
سردار محمدرضا میرحیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: امروز در کنار تغییرات سریع و گسترده اجتماعی، پلیس نیز متناسب با مأموریت‌های خود با اتکا به علوم جدید نیروهای متخصص و تجارب سالیان متمادی گامی بلند به‌سوی مقابله با وقوع و فراوانی جرایم برداشته است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: چنان‌که مشهود است بخش وسیعی از علل وقوع جرم و بزهکاری در قلمروی قرار می‌گیرد که مستقیم و غیرمستقیم از طریق ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و روان‌درمانی قابل‌پیشگیری است.

میرحیدری ادامه داد: همواره پایدارترین نظام‌های دولتی از حیث امنیت ملی نیرومندترین شبکه‌های خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را در سطح جوامع‌ خویش پوشش داده و آثار درخشان آن را در امنیت پایدار کسب نموده است، در این راستا یکی از اقدامات مهم پلیس راه‌اندازی مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: این دوایر مشاوره که در کلیه کلانتری‌های استان قم نیز دایر هستند بسیاری از پرونده‌ها را حل‌وفصل نموده و از ارجاع پرونده به مراجع قضایی می‌کاهد و بسیاری از خانواده‌ها را از متلاشی‌شدن بازداشته و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است.

میرحیدری بیان داشت: در شش ماه نخست سال جاری تعداد ۱۶ هزار و ۹۷۷ مراجعه یا درخواست مشاوره فردی به مرکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی و دفاتر مشاوره مستقر در کلانتری‌های استان قم ارجاع شده است. 

فرمانده انتظامی استان قم عنوان داشت: با تلاش کارشناسان اداره مشاوره آرامش در شش ماه نخست سال جاری تعداد یک هزار و ۷۷۱ مورد خدمات مشاوره روان‌شناختی، ۲۶۳ مورد خدمات روان‌سنجی، ۱۳۱ مورد خدمات مددکاری اجتماعی و ۱۴۲ مورد مشاوره حقوقی_ انتظامی به مراجعان ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۲۷۰ پرونده در دفاتر مشاوره کلانتری‌ها بررسی شده که از این تعداد بیش از ۶۸ درصد به مصالحه ختم شده است بیشترین پرونده‌های مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است.

میرحیدری بیان داشت: مصالحه برخی از پرونده‌ها با تلاش مددکاران کلانتری‌ها با چندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاور صورت‌گرفته است این مسئله پلیس به عنصری مددکار مهربان و شریک غم‌ها تبدیل کرده است که مورد رضایت مردم نیز بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: مرکز مشاوره آرامش استان قم هر روز به‌صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سؤالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و غیره است.

 شهروندان می‌توانند از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ به این اداره مشاور واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب درمانگاه حضرت زینب (س) ساختمان معاونت اجتماعی حضور پیدا کنند یا با شماره‌تلفن‌های ۳۶۶۰۶۰۸۵ و یا با سامانه پلیس مشاوره پاسخگو به شماره ۹۹۷۵۸۰ تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای خبر /170

 
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/50818